Tillskott- inflammation i knäled

ifuh

Trådstartare
Sedan jag började ge hyaluronsyra 200 så har min häst kryat på sig markant men är fortfarande inte helt hundra ännu, därför överväger jag att även kombinera med chondrogen 100 pro och hoppas på bra resultat. Någon som har erfarenhet? Något annat som är bra att ge? Är djävulsklo bra? Alla tips mottages tacksamt :)

Bakgrundsinfo; hästen har varit skadad i 7 månader nu, retning i leden efter fraktur i tibia och allt är helt o fint på röntgen och ul så efterfrågar endast något som verkligen tar udden av inflammationen :)

Sedan jag började ge hyaluronsyra 200 så har min häst kryat på sig markant men är fortfarande inte helt hundra ännu, därför överväger jag att även kombinera med chondrogen 100 pro och hoppas på bra resultat. Någon som har erfarenhet? Något annat som är bra att ge? Är djävulsklo bra?

Det du kan prova och komplettera med är kondroitinsulfat och glukosamin. Chondrogen 100 PRO innehåller hyaluronsyra, kondroitinsulfat, glukosaminsulfat och mangansulfat. Hyaluronsyra ger du redan och mangan ska man bara tillsätta om grovfodret har låg manganhalt.

Gemensamt för dessa produkter (Conquer hyaluronsyra och Chondrogen 100 PRO) är att de är fruktansvärt dyra. Jag köper HA-pulver och gör min egen gel till en bråkdel av kostnaden.

Ja, djävulsklo brukar vara ett utmärkt tillskott vid ledbesvär. Det jag ställer mig tveksam till är att använda djävulsklo för att kunna rida hästen. Smärta är en varningssignal att kroppen utsätts för större belastning än den för tillfället tål och djävulsklo lindrar smärtan. Om du bara tänker använda djävulsklo i rehabiliteringssyfte är det dock helt OK.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka