Tillskott i varm bil...

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Köpte en ny omgång med tillskott häromdagen. Som jag glömde i bilen över natten/dagen (skulle ta med till stallet dagen efter men glömde ta in). Och det var typ 25-30.C i solen dagen efter :grin: Vill inte ens tänka på hur varmt det var i bilen, men säkerligen 50-60.C.
Kan tillskotten ha tagit skada? Kan man ge de till hästen utan fara? Det var en burk Glukosamin och en dito Yea-Sacc.

Läs på förpackningen vad det står om hur preparaten ska förvaras/lagras.
Står det att dom är känsliga t ex förvaras inte över 25 grader, så har dom säkert blivit påverkade av att ligga i bilen.
Står det inget om det bör dom ha klarat sig.

Köpte en ny omgång med tillskott häromdagen. Som jag glömde i bilen över natten/dagen (skulle ta med till stallet dagen efter men glömde ta in). Och det var typ 25-30.C i solen dagen efter :grin: Vill inte ens tänka på hur varmt det var i bilen, men säkerligen 50-60.C.
Kan tillskotten ha tagit skada? Kan man ge de till hästen utan fara? Det var en burk Glukosamin och en dito Yea-Sacc.
Jag har väldigt svårt för att tro att tillskotten blir farliga. Däremot är det väl mycket möjligt att deras verkan är förstörd.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ger hösilage, årets. Har ingen ts-halt, men ganska torrt, inte långt från hö. Öppnad och utslitet, men fortfarande i "en hög"...
Svar
5
· Visningar
2 561
Senast: smedsussie
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Blue
·
Hästmänniskan Åh, jag är så förvrid just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Det ska ju vara roligt att åka till stallet, men med den känsla jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 159
Senast: Mineur
·
Hästvård HEJ! Behöver råd om ett mitt 18-åriga halvblodsto som sparkades illa i nov.-04. Muskler i området höger bröstkorg har skadats...
Svar
2
· Visningar
1 769
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur