Ingenting av det där är något jag tillrättavisar. Det enda jag kan tänka mig att jag säger ifrån ordentligt är väl nafsande hästar och hästar som inte respekterar mig, ingen häst får tex knö sig fram till mig och bara rycka hö ur handen på mig, då får man säga ifrån och sen ändra på det man gjort som orsakat beteendet.Nu kommer det väl att bli mkt åsikter och varierande "tips" och just därför är jag nyfiken på hur du gör i följande situationer! Kommer ej att kommentera era svar. Ok. Då kör vi! 1. Din häst biter dig i armen när du ska spänna sadelgjorden. 2. Din häst vägrar för andra gången på ett nytt hinder. 3.Din glada och pigga häst smiter från dig när ni är på promenad, drar en bockrepa i galopp men ställer sig sedan och äter gräs och låter sig enkelt tas fast. 4.Din häst sliter åt sig hö ur hökassen innan du hunnit tömma kassen i t.ex hagen. 5.Din häst tigger godis, blir sur när den inte får och nafsar. Så VAD gör DU?
Sen är ju hästar otroligt olika varandra i personligheter, det finns personligheter som man kan låta vara nära och ta för sig mer och som lyssnar när man ber dom att backa och det finns dom som i sådana lägen blir väldigt för på och slutar respektera en helt. Man får testa sig fram litegrann med olika individer.