Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkar det som att bara rakt gummibett är tillåtet eftersom rakt vanligt också finns med och det står bara gummi på ett enda bett (det översta på bilden i TR)Blir inte klok på det här med vilka bett man får tävla med i dressyr på ponny.
Läser o läser TR men blir ändå inte säker.
Är både rakt och tvådelat Apple Mouth tillåten? Eller endast en variant och vilken i så fall?
@lady_vip om du inte redan sett
Det vore toppen om det var så!Enligt senaste FEI-bilagan är även novabett och böjliga gummi/plastbett tillåtna. Det svänger fort och jag rekommenderar alla som vill tävla på nytillåten utrustning att ha med en skärmdump på regelverket om öd inte har koll.
https://inside.fei.org/system/files/1_New approved equipment 2018_0.pdf
"Flexible" betyder just att bettet får vara böjligt vilket inte varit tillåtet enligt svenska TR där det tydligt stått att bettet ska vara "oböjligt". Så jag tolkar det som att mjuka flexibla syntetbett är tillåtna.Det vore toppen om det var så!
Tycker ändå inte att det är glasklart att Novabettet är tillåtet, men jag är kanske dålig på att tolka