Tilllåtna bett

Laban

Trådstartare
Blir inte klok på det här med vilka bett man får tävla med i dressyr på ponny.
Läser o läser TR men blir ändå inte säker.
Är både rakt och tvådelat Apple Mouth tillåten? Eller endast en variant och vilken i så fall?

Blir inte klok på det här med vilka bett man får tävla med i dressyr på ponny.
Läser o läser TR men blir ändå inte säker.
Är både rakt och tvådelat Apple Mouth tillåten? Eller endast en variant och vilken i så fall?
Jag tolkar det som att bara rakt gummibett är tillåtet eftersom rakt vanligt också finns med och det står bara gummi på ett enda bett (det översta på bilden i TR)

Jag tolkar det som att du får rida på tex happy mouth tvådelat. Iom att bett får vara gjorda i metall eller hård oböjlig plast vilket happy mouth är.

Det vore toppen om det var så!
Tycker ändå inte att det är glasklart att Novabettet är tillåtet, men jag är kanske dålig på att tolka😉
"Flexible" betyder just att bettet får vara böjligt vilket inte varit tillåtet enligt svenska TR där det tydligt stått att bettet ska vara "oböjligt". Så jag tolkar det som att mjuka flexibla syntetbett är tillåtna.

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka