Tillgång på klasser?

Kallebus

Trådstartare
Hur har ni det där ni bor?
Nu är det ju bara början på året men jag blir ändå lite förvånad.
Första tävlingen fanns bara 90cm och 1m, nästa tävling fanns bara 1m och 1,10. Tredje tävlingen fanns 1m+1m+1,10.
Förr var det ju i princip uteslutande 90cm+1m+1,10. det tyckte jag var bra för då var det lätt att anmäla en klass högre eller lägre om man kände behov av det.
Alla pratar också om att det blev 80cm och 95cm klasser efter den nya regeln med endast clear round eller bedömning A, A/A i 90cm eller lägre men först nu har jag sett en enda klass som är 80cm?
Skriv gärna vilket disktrikt ni rider mest i så kan vi ju se om det blir olika beroende på var i landet man är.

Sv: Tillgång på klasser?

Jag rider i Skånedistriket och är väl på samma tävlingar som du gissar jag.
Jag har märkt att det finns en hel del 80 klasser nu i början av året men då bland B hästarna.
Samma med 90 klaserna, de kör dem som avd B vilket gör att man inte kan rida 90 och 1m på samma tävling det är kass enligt mig. :angel:
Jag ska ju börja om med tävlandet och behöver lite 90 startaer innan vi drar igång på 1 meter, dvs piloten behöver detta. :cool:

Jag rider i Skånedistriket och är väl på samma tävlingar som du gissar jag.
Jag har märkt att det finns en hel del 80 klasser nu i början av året men då bland B hästarna.
Samma med 90 klaserna, de kör dem som avd B vilket gör att man inte kan rida 90 och 1m på samma tävling det är kass enligt mig. :angel:
Jag ska ju börja om med tävlandet och behöver lite 90 startaer innan vi drar igång på 1 meter, dvs piloten behöver detta. :cool:

Ja, jag är också skåning!
Fattar inte riktigt hur dom tänker där?! Jag rider 90-1,10 beroende på om jag vågar hoppa 1,10 :angel: Jag rider alltid två klasser, dels för att hästen ska få titta lite på bana och hinder i första rundan och dels för att det känns väldigt dyrt att köra för bara en klass.
Visst kan man rida två avd B men va f*n, min häst är 15 år. Jag ska ju inte behöva rida där bara för att få starta dom höjderna jag vill.

Ja, jag är också skåning!
Visst kan man rida två avd B men va f*n, min häst är 15 år. Jag ska ju inte behöva rida där bara för att få starta dom höjderna jag vill.

Fast min kille är oxå 15 år men jag vet ju att det är jag som är den fega även om han bara hoppat i 3 år. Gillar Munka som även kör 80 klasser.

Fördelen med avd B är annars att man får fler blågula rosetter, som jag ofta inte ens hämtar ut. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 470
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hej! Jag har en treåring jag ägt sen han var 2½ och red in honom i höstas. Nu går han just nu på bete och tänkte att jag ska hoppa in...
Svar
5
· Visningar
1 525
Hoppning Hej! :D Jag ska på långfredagen tävla med en ridskoleponny:D detta blir min första lokala tävling. Men behöver hjälp med vad lite...
Svar
7
· Visningar
3 517
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka