lizzie
Trådstartare
Någon som erfarenhet av denna diagnos?? Var till ATG första vändan den 3/9. Pållan fick diagnosen kotleds- och hovledsinflammation i vä framben. Hon har blivit behandlad totalt 3 gånger med kortison och tuppkam i båda lederna. Hon har svarat väldigt bra på behandlingen, mycket bättre än vad veterinären hade förväntat sig.
Vid det 4:e besöket förra måndagen så hade hon kvar en liten resthälta på volt i vä varv. Det är ingen ren hälta utan det syns i vissa steg, men hon är i alla fall inte 100 % rent. I hö varv är hon helt ren. På rakt spår är hon helt ren. Veterinären tyckte inte att det behövdes någon mer behandling, utan att det var bättre att vänta ytterligare några veckor och sedan kolla pållan igen. Det hade då bara gått 2 veckor sedan den senaste behandlingen.
Naturligtvis är jag orolig matte
, vet ju att det kan ta lång tid med just hovledsinflammationer, men vad är lång tid. Vi ska tillbaka den 24/11 och då har pållan vilat i 3 månader. Det tycker jag är ganska lång tid, men när veterinären säger lång tid, kanske han menar 6 månader 
Kan jag ha förhoppningar om att ledinflammationen har läkt ut den 24/11, eller brukar det ta ännu längre tid???
Till och från är även varm i den hoven hon har ledinflammation. Är det tecken på att det inte läkt ut ännu???
Tips önskas från en orolig hästägare
Vid det 4:e besöket förra måndagen så hade hon kvar en liten resthälta på volt i vä varv. Det är ingen ren hälta utan det syns i vissa steg, men hon är i alla fall inte 100 % rent. I hö varv är hon helt ren. På rakt spår är hon helt ren. Veterinären tyckte inte att det behövdes någon mer behandling, utan att det var bättre att vänta ytterligare några veckor och sedan kolla pållan igen. Det hade då bara gått 2 veckor sedan den senaste behandlingen.
Naturligtvis är jag orolig matte
Kan jag ha förhoppningar om att ledinflammationen har läkt ut den 24/11, eller brukar det ta ännu längre tid???
Till och från är även varm i den hoven hon har ledinflammation. Är det tecken på att det inte läkt ut ännu???
Tips önskas från en orolig hästägare