Tillfälligt mobilt bredband - hur gör man?

sussisus

Trådstartare
Total novis som jag är när det gäller mobila bredband har jag lite frågor.

Ska hyra stuga en vecka, stugan har "internetanslutning (trådlöst) utan extra kostnad" - vad mer exakt innebär det?

Jag har en bärbar dator (HP Pavillion) med inbyggt WIFI - är det "bara" att skaffa mobilt bredband då?
Hur gör man egentligen för att skaffa ett tillfälligt mobilt bredband, säg för en vecka?
Går det ens att skaffa mobilt bredband för bara en vecka?

Kan passa på att tala om att min mobiltelefon är så gammal att den inte har internet (men den har inbyggd ficklampa:idea::D).

Sv: Tillfälligt mobilt bredband - hur gör man?

Det är med WIFI (alltså trådlöst nätverk) du kopplar upp dig på ett sådant nät.

Mobilt bredband är något helt annat.

Du ser, vet inte ens skillnaden på det:D

Så stugan har trådlöst internet = jag kan använda datorn ute på nätet precis som vanligt?
Jag behöver inte ha något annat abonnemang än mitt vanliga (jag har Telia, via telefonsnöre)?

Du behöver inget abonnemang öht.

Du kopplar på WIFI och söker efter nätet o ansluter. Ev. behöver du en kod för att ansluta men den får du isf av uthyraren.

Vad bra, tack för att du hjälpte mig att bli lite klokare.:laugh:

Liknande trådar

IT & mobiler Ända sedan jag skaffade mobilt bredband så har min dator blivit helt knäpp. Den stänger av sig lite då och då, tvärdör så man måste...
Svar
10
· Visningar
1 167
A
IT & mobiler Finns här någon som vet vad som kan vara fel på min mammas mobila bredband: Hon har en bärbar dator med mobilt bredband och när hon...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka