Tillfälligt leg?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Har lyckats tappa bort mitt leg och behöver kunna identifiera mig för en flygresa (inrikes) på tisdag.
Kan man få ett tillfälligt leg precis som tillfälligt pass? Känns ju lite overkill att skaffa ett pass när jag iinte ska lämna landet :D

Sv: Tillfälligt leg?

Det blir nog mörkt, tror att det blir ett sådant rosa panikpass du får tillämpa.

Jag har aldrig behövt identifiera mig inrikes malmö-stockholm någon gång, varken med malmö aviation, norwegian eller sas. Och då har jag ändå åkt var tredje-fjärde helg i ett par år. Det var dock ca två år sen jag åkte som mest.

Har lyckats tappa bort mitt leg och behöver kunna identifiera mig för en flygresa (inrikes) på tisdag.
Kan man få ett tillfälligt leg precis som tillfälligt pass? Känns ju lite overkill att skaffa ett pass när jag iinte ska lämna landet :D

Glöm inte att spärra ditt ID kort omgående....
https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/forlustanmalan/tappat-id-kort.html

Om du flyger inrikes och checkar in via automatisk inchekning och inte behöver checka in bagage så är det väl ingen som kollar id... (är dock ej helt 100)

Jo det händer ganska ofta att de sen kollar vid påstigning, speciellt i Malmö.

De senaste gångerna som jag har åkt inrikes så har de inte kollat (sträckan större stad till liten ö), varken när jag checkade in väskan eller steg på eller däremellan. Bara att uppge ett namn. Vilket jag är något förundrad över.

Om du ska flyga från ön till typ sthlm så behöver du (nästan) garanterat inte visa id. Jag har ju gjort den resan sjukt ofta de sista månaderna och aldrig behövt visa upp något id. :)

Jag har svårt att tänka mig att det ska vara krav på ID-handlingar när man rör sig inom landet.

Tillfälligt leg finns nog inte, men säger som många andra att jag inte behövt visa leg på flygplatserna. Vare sig när bagaget checkas in, vid säkerhetskontrollen eller vid boarding.

Ring flygplatsen och fråga. Om det nu skulle bli kontroll så har du nog bäst chanser att de gör ett undantag för dig om du pratat med dem innan.

Har aldrig visat leg när jag flugit mellan Bromma-Växjö och tvärtom, inte ens när jag checkar in väska. :)

Inte jag heller. Det var ett par år sedan flygbolagen slutade att kräva leg vid inrikesflygningar.

Min erfarenhet är att Next Jet kontrollerar leg, men inte SAS, Malmö Aviation eller Norwegian. Men flygbiljetter är ju personliga, så flygbolagen kan kräva ID och motivera det med att de vill kontrollera att namnet på biljetten stämmer.

Det kan ju ha betydelse vilken biljett man reser på. Dvs om man har biljetten på papper, kreditkort, bonuskort eller papper.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Wingates
·
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
574
Senast: Tonto
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 871
Senast: super
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30