Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Presenning, spänn fast tills plåtslagaren kan komma.Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag tillfälligt skulle kunna laga hålet. Det känns onödigt att det droppar in regn under denna regnrika sommar. Är det någon som har en idé?
Hur litet är litet? Jag tänker att du antingen slänger en presenning över taket (antagligen det bästa alternativet) eller gör en lagning underifrån med t.ex. tjock plast och silvertejp?Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag tillfälligt skulle kunna laga hålet. Det känns onödigt att det droppar in regn under denna regnrika sommar. Är det någon som har en idé?
En halv centimeter kanske?Hur litet är litet? Jag tänker att du antingen slänger en presenning över taket (antagligen det bästa alternativet) eller gör en lagning underifrån med t.ex. tjock plast och silvertejp?
Undrar om det skulle funka att täta med någon typ av silikon, med tanke på att det är så litet?En halv centimeter kanske?
Kanske värt att prova. Jag ska ändå åka in till byn i eftermiddag och får fråga i järnaffären.Undrar om det skulle funka att täta med någon typ av silikon, med tanke på att det är så litet?
@gammalek silikon skulle också vara mitt tips om hålet är tillräckligt litet.Undrar om det skulle funka att täta med någon typ av silikon, med tanke på att det är så litet?
Jag lagade stalltaket inifrån med en utklippt plastdel från en hink som jag trädde in i hålet. Typ 10 cm brett. Har varit fuktfritt i 10 år nu… (Ligger fortfarande i en långsiktig plan att gå igenom taket med mer kapital och anlita hantverkare med stora skyliftar och maskiner - men blir inte av.) Så länge det är torrt och man håller koll så är det nog okej.Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag tillfälligt skulle kunna laga hålet. Det känns onödigt att det droppar in regn under denna regnrika sommar. Är det någon som har en idé?