Tillfälligt förbättra radiomottagning på enkelt sätt??

bettysmatte

Trådstartare
Sitter på jobbet. Här är väldigt "dött" denna veckan, och jag har tagit med en radio som sällskap. Dock jobbar jag i ett sk passivhus med väldigt tjocka väggar, och jag misstänker att det är därför jag nästan inte lyckas få in något på min radio. Finns det något enkelt knep för att förbättra mottagningen? Jag ställde radion så nära ett fönster som möjligt och riktade antennen ditåt, och det hjälper väl lite i alla fall. Men jag skulle vilja få in fler kanaler. Finns det något knep????
 
Sitter på jobbet. Här är väldigt "dött" denna veckan, och jag har tagit med en radio som sällskap. Dock jobbar jag i ett sk passivhus med väldigt tjocka väggar, och jag misstänker att det är därför jag nästan inte lyckas få in något på min radio. Finns det något enkelt knep för att förbättra mottagningen? Jag ställde radion så nära ett fönster som möjligt och riktade antennen ditåt, och det hjälper väl lite i alla fall. Men jag skulle vilja få in fler kanaler. Finns det något knep????
Antingen köper du en separat antenn eller också en högtalare till din telefon.
Ett tredje alternativ men inget bra sådant är att ha radion ute och fönstret öppet så att du hör in.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 141
Senast: exotic
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 072
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp