Tillbehör till kräftor?

Emiro

Trådstartare
Jag ska ha kräftskiva nästa helg för mitt gamla stallgäng och undrar vad man ska ha för tillbehör?
Vad har ni? Era bästa tips och recept mottages tacksamt! Även annat som gäller planering, aktiviteter, dukning ja allt!

Snaps, öl och kräftor - sedan får det vara nog!

Skämt åsido, kantarellpaj med västerbottenost är magiskt gott och passar perfekt som lite mer matigt tillbehör tycker jag. Annars kommer man också långt med gott bröd och ost. Alternativ till paj är också smördegsflan med godsaker på, bara att rulla ut och hälla på mumsigheter som tunt skivad kokt potatis, parmaskinka och ost och grädda.

Glöm inte att det finns de som inte tycker att kräftor är det minsta gott.

Annars så är det viktigt att det finns fat att tömma sina skal på och att det gärna kan finnas någon typ av våtservett, eller många servetter att torka sig på och gärna en citronklyfta att rengöra händerna med.

Smart med våtservetter och citron :up:

Ska själv bli bjuden på kräftor i helgen. Men även räkor och kycklingklubbor ska det bjudas på:d

Omelett i ugn med skaldjurs-/svampstuvning på.
Köttbullar.
Krustader med svampstuvning (helst kantarell).

Och nu blev jag sugen på kräftor :p

Jag ska ha kräftskiva nästa helg för mitt gamla stallgäng och undrar vad man ska ha för tillbehör?
Vad har ni? Era bästa tips och recept mottages tacksamt! Även annat som gäller planering, aktiviteter, dukning ja allt!

Västerbottensostpaj eller annan matig paj, bröd, sallad, räkor och färdiga kräftstjärtar i aioli brukar vi ha.

Ifjol var första gången vi körde med lite räkor även och det var uppskattat. Sen är det även väldigt skönt att ha lite färdiga kräftstjärtar till hands då det blir en himla massa skalande

Som övriga nämnt - finns det de som inte gillar kräftor se till att det finns alternativ

Liknande trådar

Kultur Mamma har bjudit med mig på en en weekendresa till Öland nästa helg :) . Vi ska bo på hotell, äta gott och vara med på aktiviteter på...
2
Svar
20
· Visningar
843
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 273
Senast: kamomillo
·
Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
1 129
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Min farmor begravs nästa fredag. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Min ena farbror har bestämt att det ska vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 301
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar