Tillbaka på ruta 1

H

Häst 2004

Halt igen, samma ben ( hö bak) fast ännu mer halt än förra gången.
Mitt sto blev behandlad för hovledsinflammation i detta ben för ett antal månader sedan... Fick 3 behandl m cortison. Fick henne friskförklarad i slutet av november. Har sedan satt igång henne försiktigt, försiktigt skritt 6 veckor, sedan trav o ökat på gradvis...
Kändes väldigt stel i början och kännts som hon har lagt hela belastningen på frambenen... Men efterhand har det lättat och hon har känts fräsch. Men bara för en el två veckor sedan kände jag att hon började hacka o stå emot i hö varvet... Men hon var absolut inte halt, ( longerade o kollade henne på stor o liten volt - ingen hälta) tänkte att det var stelhet o fortsatte rida, dock försiktigare o ej på volt. Men idag var hon riktigt halt när jag tog in henne från hagen:cry: Börjar fundera på om problemet sitter ngn annanstans än i hovleden??? Hon är överbyggd bak o har hela tiden haft svårt för att sätta under sig. Har tid på klinik på torsdag nästa vecka.. Men funderar o älter givetvis:crazy: Ngn som har ngr funderingar?

Sv: Tillbaka på ruta 1

Har haft fysioterapeut som har gått igenom henne idag...
Kommit fram till att hon ej använder varken has el knä när hon skrittar o travar varken på hö el vä bak, hon är väldigt markbunden.
Hon är märkbart halt på höger bak- och har en rotation i den hoven
Öm i ryggen
Hon har inte satt några muskler trots att hon varit igång c:a 3 månader, iof lätt ridning, men borde ändå satt ngr muskler... Känns eländigt:cry:
Ngn som haft liknande symptom???

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 954
Senast: Dopy
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 427
Senast: mackan
·
Hästvård Vill väl egentligen bara spåna lite. Sto 18 år, fick senskada i oktober 2014. Friskförklarad och vi började sätta igång. Kändes jättefin...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: clubman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka