Tillbaka på hästryggen - bilder!

Sv: Tillbaka på hästryggen - bilder!

Jag tycker du har lite samma "problem" som jag, att sträcka på sig. Jätte jätte svårt verkligen. Kan ju vara på just de bilderna, vad vet jag. :)
Men tycker du sitter mycket bättre i galoppen. Du har sitsen idig, bara att återfå känslan igen så blir allt nog jätte bra ska du se:D Sen försöka få så att tummarna är uppåt, vad jag tycker det ser ut som så vinklar du händerna inåt med tummarna, så gör jag också. Det tycker jag är väldigt svårt att få ett avslappnat tillstånd i. Är nog bara att träna på¨och tänka på hela tiden. =)
Härligt att börja rida igen efter ett halvår:D

Lycka till med ridningen:D
 
Sv: Tillbaka på hästryggen - bilder!

Tack så mycket!
Det där med mina tummar har jag hört många gånger innan :angel: måste försöka tänka på det!
Du har rätt som du säger med galoppen vs traven, ser det nu! får det också bli bättring på :p

fler tips och idéer? :)
 
Sv: Tillbaka på hästryggen - bilder!

Hehe sånt är jätte svårt, fått en massa tjat om precis samma saker själv:angel:
Bara att kämpa på och försöka tänka på det hela tiden=)
 
Sv: Tillbaka på hästryggen - bilder!

Kul att du tagit upp ridningen igen!

Har ett litet tips som kan vara kul att testa ang att stäcka på sig. Om du tar ett spö, dressyrspö i det här fallet, och sätter det i armvecken så att det löper bakom ryggen kommer du defenetivt sträca på dig. Kan vara kul att testa ibland, jag kör med det när jag känner att jag sjunker ihop alldeles för mycket.

Tummarna r bara att träna på, det kommer som en vanesak efter ett tag :)
 
Sv: Tillbaka på hästryggen - bilder!

åh, det fick jag göra för min tränare för några år sen! hade jag glömt bort, tack så mycket! ska provas nästa gång på hästryggen :)
 
Sv: Tillbaka på hästryggen - bilder!

Tycker att det ser väldigt bra ut ;)
Håller med tidigare som skrivit om att du sitter lite böjd i ryggen. Ett annat tips är att träna mycket på att sitta ner hela tiden (speciellt i traven) så att du sätter dig mer bakåt och använder din vikt mer. Då kommer du nog räta på ryggen också. (Funkar för mig iallafall!!)
Lycka till! :p
 

Liknande trådar

Körning Hej, Jag är ny här och har bara en liten fråga. Jag har skaffat en rockard till min islänning. En rockard byggd på sabbaxel så den är...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: Lydia
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 084
Utrustning Jag köpte en ny Prestige sadel för ca 6 månader sedan. Hästen var vid tillfället inte bra musklad då hon fått en allmän infektion som...
2
Svar
33
· Visningar
3 670
Senast: -moa-
·
Avel Funderar lite över nästa år då jag har en blivande 3åring och funderar över vilken hingst som skulle passa henne. Hon är rent...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp