Tillåtet med lättridning?

Sv: Tillåtet med lättridning?

det är tillåtet att rida lätt det har jag gjort flertal gånger funkar mycket bra på unga/ spända hästar:)

:eek: stopp stopp stopp!!!!

Frågan gäller debutant 2007. Du får INTE rida lätt i 2007 års program!!! Du måste sitta ner (förutom där det står lättridning i programmet.) Det är bara i dom tidigare versionerna du får rida lätt i debutant (2001 och 1997)

Var oxå osäker på detta när jag red 2007 års program första gången, frågade en annan ryttare och fick svaret att det får jag. Fick tillsägelse av domaren efteråt :o Fast dom hade lite överseende eftersom det har varit tillåtet i dom gamla programmen.

Så INGEN lättridning :D

JO du får rida lätt i det programmet om du har en 4åring, men inte annars

gäller det bara 4-åringar? inte unghästar öht? :confused:

gäller det bara 4-åringar? inte unghästar öht? :confused:

Nej, det står på programmet att det gäller 4-åringar.

Och inte är det upp till domaren att VETA att man sitter på en 4-åring...det får ju var och en hålla reda på själv och UPPLYSA domaren om isåfall innan man rider in så hon/han VET varför man rider lätt i programmet....

:eek: stopp stopp stopp!!!!

Frågan gäller debutant 2007. Du får INTE rida lätt i 2007 års program!!! Du måste sitta ner (förutom där det står lättridning i programmet.) Det är bara i dom tidigare versionerna du får rida lätt i debutant (2001 och 1997)

Var oxå osäker på detta när jag red 2007 års program första gången, frågade en annan ryttare och fick svaret att det får jag. Fick tillsägelse av domaren efteråt :o Fast dom hade lite överseende eftersom det har varit tillåtet i dom gamla programmen.

Så INGEN lättridning :D

Men i mellantraven får man väl rida lätt?

Nej, det står på programmet att det gäller 4-åringar.

Och inte är det upp till domaren att VETA att man sitter på en 4-åring...det får ju var och en hålla reda på själv och UPPLYSA domaren om isåfall innan man rider in så hon/han VET varför man rider lätt i programmet....

Aha oki. Ja det är ju bra att man får rida lätt på 4-åringar iaf. Fast hade gärna sett det gällde alla unghäst (upp till 6 år)

Ja precis som jag skrev "förutom där det står i programmet". I mellantraven ska du rida lätt annars får du felridning.

Har bara ridit -97 års debutantprogram..
Vad skumt att man måste rida lätt i mellantraven, dum regel.
Mig gör det iofs inget då jag föredrar att rida lätt.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Ridning Jag rider på ridskola. Där är det mååånga ryttare som sitter och totalt tvärsågar ner sina hästar i något som de kallar för "form"...
Svar
9
· Visningar
1 829
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar