Tillåtet eller ej?

D

Damp_

Är de tillåtet att tävla i dressyr med svarta hanskar?
jag har sett det många gånger i hoppningen, men aldrig i dressyrsammanhang. Är det för att dressyrryttrna inte uppskattar det, eller för att man inte får???

Tack på förhand...

Sv: Tillåtet eller ej?

Visst får man tävla med svarta handskar..FAst det e ju snyggt med vita, kanske därför många väljer det...! :D

får, får man, men det är väl vanligast med vita.

jag har tävlat dressyr (visserligen bara lokal) med allt från vita, till bruna och grå handskar :o och ingen har någonsin sagt något.
men det är ju så att vita handskar blir mest stilrent antar jag, och dessutom syns ju händerna tydligast med vita handskar...

jag tycker att det är snyggt både och! men ville bara veta, jag har alltid tävlat med vita, både på 3årstester, lokal, tom nationell o elit, dressyr... men däremot har jag inte sett ngn tävla med de svarta, endast i hoppning.. så det var mest en undran!
dessutom är jag just nu väldigt glad för Roeckl svarta handskkollektion!! :angel:

kanske det blir svarta ngn start, men kommer nog att återvända till de vita igen rätt snart..

tackar så mkt!! :bow:

det är tillåtet med vilken färg som, på tävlingar i sverige.
tror att det är annorlunda internationellt, vill minnas att man måste ha vita handskar i internationell fälttävlan iaf.

Precis som det skrivits tidigare så syns händerna mycket bättre med vita handskar och därför kan det vara ide att använda mörka handskar om man inte har bra kontroll på sina händer (de vita syns så bra när de far omkring :o ) men när handställningen är bra så kan man gott visa upp det med ett par vita handskar :) Bara ett litet tips, det är som sagt godkänt med mörka handskar så kör på det som du känner för :)

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: MJLee
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka