Till minne av Malin

Litenvit

Trådstartare
Malin Lindfors, f 1976, har i dagarna oväntat och hastigt avlidit i sviterna efter en operation.
Malin var under början av millenniet en mycket aktiv tävlingsryttare och röst inom distansritten. Hon och hennes arabsto Goldie ox (Mizerak-Platina/Probat) tog ett flertal segrar och placeringar ända upp till svår klass och kvalade in till landslaget inför VM i Tyskland 2006.

Vi minns bl a ett spännande upplopp på Vasaritten mot Hasse Wallman – någon som inte heller gärna gav sig i första taget - vinnarskallar bägge två! Malin vann till slut med någon noslängd och Hasse fick se sig besegrad.
Malin begränsade sig inte bara till att rida distansritt utan tränade och tävlade även dressyr och placerade sig i storhästklasserna med sin ”arabponny”.

Malin var en sprudlande personlighet och hennes livfulla energi lämnade få människor oberörda. Hon var även en mycket omtyckt lärare, av hennes elever beskriven i ord som engagerad, intresserad och ”på deras sida”.

Adriana

Sv: Till minne av Malin

Fy vad hemskt. Jag undrade just varför jag inte sett henne på facebook på ett tag.

Jag hade henne i svenska i högstadiet. Usch vad tråkigt :( Hon var verkligen en jättebra lärare och person!

Jag kände inte Malin, men jag visste vem hon var som tävlingsryttare.
Det är så fel och fruktansvärt när en ung människa rycks bort.
Mina tankar går till hennes nära och kära.

VA !!!:eek:

Men fy så tråkigt! Malin som var en så sprudlande glad tjej!!!

Hemskt! Mina tankar går till hennes familj och närmsta vänner :cry:

Sorgligt och hemskt... mina tankar går till hennes familj och vänner och ett stort tack att du talade om för oss vad som hänt.

Jag har träffat henne IRL ett par gånger och jag vet inte alls vad jag ska skriva

Ibland saknas ord för att uttrycka det man vill säga.

Att Malin rycktes bort alldeles för tidigt är en stor sorg, inte minst för familj och nära och kära, det manar också till eftertanke över hur fort livet kan ändras och ändas, när man minst anar det.

Jag hoppas Du har frid, Malin och skall alltid komma ihåg Dig och Din hjälp som hästskötare före Din distanstid, glada minnen och ljusa minnen, Din sprudlande energi.

devere

Idag är det två veckor sedan jag hade ett långsamtal med Malin. På måndag är det två veckor sen hon begav sig till andra sidan....
Så oerhört tomt och tyst det blev. Att hon har det bra där hon nu befinner sig är jag övertygad om, för jag har själv varit dit och vänt. Men det råder ingen tvekan: Vad vi som är kvar saknar dig Kära Malin!

Malin Lindfors, f 1976, har i dagarna oväntat och hastigt avlidit i sviterna efter en operation.
Malin var under början av millenniet en mycket aktiv tävlingsryttare och röst inom distansritten. Hon och hennes arabsto Goldie ox (Mizerak-Platina/Probat) tog ett flertal segrar och placeringar ända upp till svår klass och kvalade in till landslaget inför VM i Tyskland 2006.

Vi minns bl a ett spännande upplopp på Vasaritten mot Hasse Wallman – någon som inte heller gärna gav sig i första taget - vinnarskallar bägge två! Malin vann till slut med någon noslängd och Hasse fick se sig besegrad.
Malin begränsade sig inte bara till att rida distansritt utan tränade och tävlade även dressyr och placerade sig i storhästklasserna med sin ”arabponny”.

Malin var en sprudlande personlighet och hennes livfulla energi lämnade få människor oberörda. Hon var även en mycket omtyckt lärare, av hennes elever beskriven i ord som engagerad, intresserad och ”på deras sida”.

Adriana

...................................

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka