Sv: Till er som har kanin
Jag håller på med mina kaniner i mån om tid, men såklart blir det lite kel varje dag.
Kanin 1 (fransk vädur, hane) - fick honom ca 10 veckor gammal... honom hade jag till lite hoppning men han var mest den kära kanin jag alltid drömt om! Jag var då 10 år när jag fick honom. Den 11:e april avlivades han pga åldersåkommor... 8 år gammal. Saknar honom så fruktansvärt
Kanin 2 (fransk vädur, hona) - Köpte jag som fru åt min käraste här ovan, hon är den ultimata kelkaninen för mig
Kanin 3 (dvärgvädur, hona) - henne fick jag av några bekanta, lite ändrade matvanor, motion och lite omtanke och vóila! Det blev en riktig kelgris och hoppkanin. Dock vill inte lilla damen hoppa högt utan nöjer sig med att imponera några fåtal gånger då och då med att riktigt flyga över allt, går som läromästare på "prova-på-hoppning". Hon var också avelshona åt min andra kull.
Kanin 4 (fransk vädur, hane) - Son till dom två första kaninerna. Faktiskt varit hoppkanin på heltid en längre tid
45-50 cm gick han stadigt på en längre tid, vältränad från ung ålder så han har inte haft några problem. Sas från början att VILL han hoppa så får han och vill han INTE så ja... behöver han inte. Han håller inte samma fart mellan hindrerna som förut så numera är han en glad "gårdskanin" med nått enstaka hopp nån gång
Kanin 5 (dvärgvädur, hona) - Dotter till dvärgvädurstösen ovanför, var inte meningen att jag skulle behålla henne. Fick 94p på utställning och har kanonfin kroppsform så en kull blev det på henne, fick en till kull nu i år. Även hoppkanin emellanåt och hoppar mycket bra i tanke på hennes minimala kroppstorlek.
Kanin 6 (dvärgvädur, hane) - Skulle behållas som hoppkanin, pappan relativt stor och hoppades att denna herre skulle växa på sig, njaa det ville sig annat. Lång blev han och det är bra, förhoppningsvis kan han utvecklas mera. Stolt kåtbock i gänget
:smirk: