Till er som ger er häst proviva- A-fil etc

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wyntzi

Tydligen så skall 5 droppar av sempers magdroppar (Apoteket) motsvara 3 liter provia. Sempers magdroppar används till spädbarn, men kan användas av alla oavsett ålder- och är säkert ok till hästen också.
Vet inte säkert men kan ju vara ett billigare och smidigare alternativ till proviva odyl.

Sv: Till er som ger er häst proviva- A-fil etc

Som jag fattar det motsvarar 5 droppar Semper 2 ml Proviva, inte tre liter.

5 droppar Semper = 100 miljoner CFU
Proviva innehåller 50 miljoner CFU/ml
Och ännu bättre, Proequo = 800 miljoner CFU/ml

Som jag fattar det motsvarar 5 droppar Semper 2 ml Proviva, inte tre liter.

5 droppar Semper = 100 miljoner CFU
Proviva innehåller 50 miljoner CFU/ml
Och ännu bättre, Proequo = 800 miljoner CFU/ml

delvis KL
Jag tror inte att det går att jämföra dessa produkter med varandra för de innehåller inte samma lactobaciller. Jag tror dessutom att man ska vara försiktig med att ge ngt till hästar som är avsett för människor.

Det finns "proviva" Framtaget via forskning på häst, heter Pro Equo, rek av många vet när hästen har obalans i tarmfloran, vid medicinering, transport, stress, foderbyten etc. Säljs i 5l bag in box

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 235
Senast: Lavinia
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 335
Senast: Draumsyn
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 498
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 889
Senast: Jeronimo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka