Till er med skotträdd hund

Sv: Till er med skotträdd hund

Hjälp mig, jag förstår ingenting av vad de står?
men skulle verkligen behöva hjälp?!

Märkligt.........smällrädda jycken reagerar hittills inte på det........
Kan det låta annorlunda genom högtalarna än i verkligheten genom hundöron?

Ännu har jag visserligen inte haft på jättehög volym - började jättelågt-, men det hörs klart och tydligt.Han vilar i sin korg i köket.
Nåja, här ska spelas allt vad vi andra orkar med.

jag har oxå provat.. dock är min kille inte rädd men han brukar sitta och lyssna lite undrande
under smällandet, men han regerade inte heller. Satt på full volym på en gång men han sket totalt i det..

men det borde ju fungera på rädda hundar endå..

Min bc reagerar inte på självaste pang ljudet! men hon hatar långa pip ljuden! Även på detta:smirk:

*kl*

Jag kallade till mig valpis och spelade upp filen. Han satte sig i sängen och tittade på mig frågande som om han menade "ville du nå't särskilt matte eller kan jag gå och lägga mig hos husse igen?"

Det har smällt här i området två gånger den senaste veckan och han bryr sig inte. Alls.

Men då verkar det ju funka i alf.. skulle villja ha hafft det här
och tränat min föra häst med, hon var skit rädd för det där ljudet du beskrev...

Men snälla. Det låter INTE likadant som riktiga raketer/smällare genom datorns små högalare. Ska man komma nära så behöver man en surroundanläggning. (Såg på senaste Harry Potter på hög volym med anläggningen på, raketscenen reagerade den raketrädde lite på.)

Man kan ha surroundsystem kopplat till sin dator. Eller bränna filen på en CD och spela i sin stereo. :)

Ja, visst kan man det. Men för en som inte äger ett sånt system är det lite krångligare. Bra om man har ett dock. Men kanske inte dagen innan nyår ... Men till nästa år :idea: Spelar filen nu, och den raketrädde ligger på golvet och sover, haha.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka