Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De negativa jag möts av handlar bara om hur mycket pengar det kostar. Mina vänner muttrade lite i början när jag köpte häst men jag tror de insett hur bra hästarna får mig att må, och så hinner vi inte tröttna på varandra![]()
Så vad säger ni, möts ni av någongång utav negativa vibbar över era antalet hästar?
Nä, inget negativt här. Levde tidigare med en man som beklagade sig och han åkte ut...jepp... Nuvarande man beklagar sig inte ett smack utan är mig behjälplig när det behövs. Vänkretsen är lika hästtokig den så alla förstår läget här
![]()
Jag har två egna hästar, en hund och sambo
Vi bor på gården där hästarna är inhyrda och är sammanlagt 5 hästägare. Vi har olika stallpass där jag som har två hästar har 5 pass per vecka och de andra 4 pass var. Jag är i stallet varje kväll efter jobbet. Mockar och rider. Den ena hästen är unghäst och ganska nyligen inriden så han rids/tränas bara 3 dagar i veckan korta stunder. Den andra hästen försöker jag rida/träna 5 dagar i veckan. Vilodagarna infaller beroende på vad jag har att göra utöver hästarna.
På helgerna brukar båda hästarna få komma ut och vissa dagar hänger sambon med på en ridtur. Ibland hänger hunder med ut och ibland går sambon ut med hunden medans jag är i stallet. Jag passar på att fixa stallet när sambon är och tränar efter jobbet, så hinner vi sitta och prata och slappa en stund på kvällen tillsammans, eller gå ut och gå.
Det blir inte så mycket tid över till annat under veckorna då vi jobbar. Det blir att vi äter, fixar hästar + hund och sitter i soffan en stund innan det är läggdags. Ibland kan vi hinna med att ta en kopp kaffe med familj eller vänner. Men det är så vi vill ha det. På helgerna är vi mer flexibla då vi är lediga.
Jobbar heltid som ekonom, 7-16 jobb, perfekt för mig som vill ha rutin i mitt liv. Mest hobbyrider, men åker på lite träningar och nån tävling ibland bara för att det är så jäkla kul
Har väl tänkt att unghästen kanske kan bli nåt extra och kanske kan satsa på lite större tävlingar, men det märks hur han utvecklas. Huvudsaken är att han blir en trevlig och rolig ridhäst som följer mig i många år![]()
Hej!
Jag är extrem.
Jobbar heltid. Bor på landet med mina 12 hästar varav 8-9 arbetas i varierande omfattning.
När jag rider, består ridpasset av aktiv träning och behöver inte hålla på så lång tid. Hinner normalt rida 3 hästar på vardagskvällarna, och på helgerna blir det fler om jag inte är på ridkurs (då tar det oftast heldagar eftersom träningarna oftast ligger 5-6 mil hemifrån).
De flesta av mina hästar är ganska unga. Jag har en 12-åring och en 14-åring, resten är 1-6 år gamla.
12-åringen har tävlat en del inom western med framgång tom C-nivå.
En 5-åring och en 6-åring är på gång att debutera i dressyr, LB eller LA-nivå.
En 4-åring (islandshäst) har jag precis börjat rida få, korta pass på och en annan 4-åring skullen og kunna gå LB-klasser i dressyr i sommar.
Jag jobbar som sagt heltid. Har ingen familj men många vänner inom ridsporten. Ser inte på TV då jag hellre rider en extra häst än att lägga tiden på TV.
Hinner läsa och handarbeta (sticka och brodera) en del.
Trivs med livet!