tikar som ej går i hop

S

stars

jag har två tikar som alltid har gått i hop inget bråk lekt och sovitt och ätit tillsammans.
förra året flyttade vi upp till jämtland så vi har bott här i ett år och från des går det ej att ha dem i hop ,dem ryker i hop hela tiden blodet sprutar haltade hundar mm jag har provat låta dem göra upp själva men va tvungen och gripa in annars skulle jag ha fått bott hos vet tror jag, den gammla hunden har börjat kissa inne och bajsat den river fram sopor har slitit sönder min skin soffa juckar på allt,när hon är ute med mig e hon så glad och lydig,så nu e jag tvungen att ha den gammla i hund gård på dagarna som tur tycker hon att vara ute,har fått satt upp grindar inne, undrar om det är anndra som har hafft samma problem och hur löste ni det ,det känns nu som det går ej lösa som det har gått ett år:confused:

Sv: tikar som ej går i hop

Jag är ingen absolut ingen expert men det låter ju som den gammla sysslar med någon slags dominansgrejj. Kanske de inte är överens om rangordningen längre? Rangen är väl inte bestående utan kan utmanas tex om förändringar sker? Är som sagt ingen expert, finns andra här som är bra på sådant här.. Hjälper till att putta upp din tråd iaf! ;)

Tyvärr kan det vara så att de aldrig mer kommer att komma överens. Har tikar en gång börjat bråka så är det inte säkert att de någonsin blir sams igen. Kanske får tänka på att omplacera någon utav dem.

jag har två tikar som alltid har gått i hop inget bråk lekt och sovitt och ätit tillsammans.
förra året flyttade vi upp till jämtland så vi har bott här i ett år och från des går det ej att ha dem i hop ,dem ryker i hop hela tiden blodet sprutar haltade hundar mm jag har provat låta dem göra upp själva men va tvungen och gripa in annars skulle jag ha fått bott hos vet tror jag, den gammla hunden har börjat kissa inne och bajsat den river fram sopor har slitit sönder min skin soffa juckar på allt,när hon är ute med mig e hon så glad och lydig,så nu e jag tvungen att ha den gammla i hund gård på dagarna som tur tycker hon att vara ute,har fått satt upp grindar inne, undrar om det är anndra som har hafft samma problem och hur löste ni det ,det känns nu som det går ej lösa som det har gått ett år:confused:

Jag fick sdamma problem med en schäfer och enterv efter 1½ års samvaro.
Jag fick omplacera den ena hunden både för deras skull, och frö familjens skull eftersom jag inte ville att ngn skulle hamna mellan dem i ett slagsmål.
Omplaceringen gick förstås jättebra, och bägge hundarna blev lyckliga, och därmed jag också (+ den nya ägaren till den ena hunden)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Är hundvakt sedan 2 veckor. Det har gått hyfsat men jag äf rätt säker på att han inte trivs hos oss. Kortfattat: första kvällen kissade...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: kisse
·
Övr. Hund Nu har hunden börjat pissa inomhus igen! Och jag O R K A R inte mer! Jag vill bara skrika, skälla (inte på hunden, men någon helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka