Tik som valpat??

rubytoo

Trådstartare
Hon blir bara smalare och smalare och valparna blir tjockare och tjockare :crazy:

Vad skall vi ge henne för ngt som hon vill äta och går upp i vikt??

Hon har mkt mjölk och valparna diar i princip alltid.

Sv: Tik som valpat??

har du fått bebbar :eek: vaddå för några? Jag vet att din granne Karin G* har fått valpar, du kan ju ringa och fråga? Hennes fick ju 9 st så hon hade samma problem har jag för mig...

Kollade tidigare tråd om valpningen. Valparna är alltså ca 3 v nu??
Har ni börjat ge dem hundmat ännu? Är det många valpar, så kan man behöva börja med det tidigt, för att avlasta tiken. (jag börjar så smått att ge mina valpar hundmat mellan 2 & 3 veckor)
Har du avmaskat tiken och valparna? Om inte, så gör det.

Gnist skrev:
Kollade tidigare tråd om valpningen. Valparna är alltså ca 3 v nu??
Har ni börjat ge dem hundmat ännu? Är det många valpar, så kan man behöva börja med det tidigt, för att avlasta tiken. (jag börjar så smått att ge mina valpar hundmat mellan 2 & 3 veckor)
Har du avmaskat tiken och valparna? Om inte, så gör det.

Nej de blev en vecka igår :D

Endast 3st, hon hade 5st men två var tyvärr döda :cry:

Är det inte lite tidigt att avmaska vid en vecka? Tiken är fullt avmaskad.

peter_lundin skrev:
Ras? Hur många valpar? Vad får hon nu? Ålder på valparna?
PL

Jack Russel

3st levande

Alt hon vill äta vilket bara är lite burkmat :crazy: Vi har gett henne både ris och fisk och allt möjligt.

Valparna är en vecka och är hur tjocka som helst.

Kan ju tillägga att hon går på antibiotika just nu eftersom hon inte slutade att blöda och fick diarré, vilket nu har gått över.

ankans skrev:
har du fått bebbar :eek: vaddå för några? Jag vet att din granne Karin G* har fått valpar, du kan ju ringa och fråga? Hennes fick ju 9 st så hon hade samma problem har jag för mig...

Ja tre st små jack russlar :)

Skulle tro att det är antibiotikan som tar ner aptiten. Matlusten blir nog bättre när hon är "frisk" igen. Tills dess får du skämma bort henne och ge kött, äggula, köttbuljong mm utöver hundmaten
Om valparna bara är 1 v och inte fler än 3 st så ska de inte ta så mycket av tiken att hon tunnar ur av det.

Färskfoder kanske? Inte många hundar som ratar det! Och de flesta lägger på sig bra. Jag ger Bravo Plus till de som behöver lite extra. Alldeles utmärkt att ge till valparna också, sen när de ska börja avvänjas. Bara att ge rakt av utan konstiga övergångar på välling etc!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 300
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama