Tik som parar??

rubytoo

Trådstartare
Ja just det. Min tik vill para mig, vilket jag absolut inte vill gå med på :eek:

Är detta vanligt?? Kan ju tillägga att hon är i löp just nu.

Hon är extremt gosig mot mig och vill gärna ligga nära och helst i vid huvudet på samma kudde som jag.

Hon visar inga andra konstiga beteenden och gjorde inte så här vid förra löpet

Sv: Tik som parar??

Vet inte om det är vanligt men min tik vill gärna para sig med andra hundar, hanar eller tikar spelar ingen roll... Jag tar det som ett dominansbeteende och säger åt henne när jag ser det. Skulle hon försöka para sig med mig skulle jag också säga åt henne - ordentligt.
Min granne hade en hanhund som höll på att jucka på folk, speciellt där när han höll på att bli könsmogen, de sa aldrig åt honom utan lät honom hållas men det var inte så himla roligt för deras dotter som var 2 år och allt som oftast fick en stor newfoundland/vorteh blandis över sig :crazy:

Och en annan sak... kan det vara möjligt att din tik är lite skendräktig? då kan de ju få lite mysko beteenden för sig :angel:

Ja jag vet inte alls vad som flugit i henne. Hon är på mig hela tiden och det är bara min höger arm som passar.

Hon slickar som besatt och ser erbarmelig ut när jag säger till henne.

Jag låter henne inte göra det och det är bara på mig hon gör det, sambon skiter hon i :crazy:

Hon följer mig överallt och om sambon är ute och går med henne när jag kommer hem så blir hon som tokig och skall bara till mig. Är det tvärtom så följer hon mig som ett lamm.

Är det vanligt att tikar gör så här?? parar sig alltså, eller försöker sas

Är hon i löp är det hormonerna som spökar, men att hon går på dig skall INTE vara ok eftersom du är(skall vara) i högre rang...

Vi har två tikar som löper här hemma just nu, och det är ett j-kla juckande, men bara den ranghöge tiken som juckar på den ranglåge (hon kan även få för sig att jucka när hon inte löper, för att visa vem som bestämmer). Jag är ju ingen hundpsykolog, men jag hade gjort följande i din situation... Tala tydligt till hunden, Putta bort henne bestämt när hon juckar på folk. Det bästa du kan göra för hennes beroende av dig, tror jag är att ignorera henne, var kylig ett tag (dela inte kudde med henne ;) ) Men det är bara en amatörs bedömning...

Ja, det är faktiskt vanligt. Och ni har rätt i att det har med dominans att göra, så säg därför åt henne på skarpen om hon gör så.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
414
Senast: Wenniz
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 981
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025