Tik som inte bajsat sen igår morse...

millispillis

Trådstartare
en tik på 3,5 år som aldrig tidigare varit skendräktig eller påverkad efter löpen. slutade löpa för typ en månad sen, och denna gången varit deppig o lite off inte träningsvillig eller så alls. sett ynklig ut ibland ... ♥
de senaste dagarna bara viljat äta köttbullar o annat sånt jättemumsigt. sen igår morse inte bajsat. men då var det fina normala korvar.
tillsaken hör oxå att den andre hunden ju vart skadad i torsdags o varit hos vetten, och då blev tiken väldigt olycklig när de tog iväg den andre hunden och skulle fixa med honom.... kan hon nu va extra deppig pga detta och att hon har blivit *vuxen o kankse ska ha låtsasvalpar* ??
hon dricker och kissar som vanlligt, men är inte intresserad.... hon har inte feber eller spänd i buken.
joo, hon vart vaccinerad i fredags oxå, och den vetten lyssnade ju o kände igenom henne sådr lagom ytligt. då var allt bra!
... jag har nästan bara haft tikar, men aldrig nån som mått såhär o aldrig nån som itne bajsat som de ska :( men visst äter de inte så bajsar de ju inte lika mkt heller... coh ngt mindre motion sen i fredags.
när skulle ni bli lite oroliga och åka till vetten?!
idag sa de att man gott kan vänta nån dag till så länge hon inte får feber...:(
det värsta är min egen oro:nailbiting:
 
Sv: Tik som inte bajsat sen igår morse...

Varför motioneras hon inte sen i fredags?

Mer motion, mindre mat och ingen möjlighet att hålla på med "skendräktighetsfasonerna" brukar få ordning på allt ganska snabbt. Hur ofta skiter hunden vanligtvis? Min hund skiter bara 1-2 gånger per dag, så om hon då (av någon märklig anledning :D) inte skulle äta som vanligt så hade det säkert kunnat gå länge mellan gångerna hon sket, det är ju som du säger inte konstigt att hunden inte skiter om den inte heller äter.

Men, självfallet, är du orolig att hunden har livmoderinflammation så är det bara att åka in till veterinären och undersöka det.
 
Sv: Tik som inte bajsat sen igår morse...

det står ju inte INGEN motion, utan ngt mindre... den andre skadade hunden kan inte vara ensam hemma.
mindre mat blir ju svårt eftersom hon redan itne äter....
vanligen bajsat hon 2-3 gr, inte så mkt... men regelbundet liksom!
 
Sv: Tik som inte bajsat sen igår morse...

OCH bara ett par dagar med lite mindre motion ska de ju klara och det händer ju redan ibland! det är inget konstigt alls...
 
Sv: Tik som inte bajsat sen igår morse...

Min tik kan vara knepig med både mat och bajsning efter och under löp. Inget duger, inget är roligt livet suger:meh:. Det jag får göra med min när hon är sådan är att få igång henne och få henne på bättre humör, då brukar även magen hänga på.
Hoppas det ordnar sej!
 
Sv: Tik som inte bajsat sen igår morse...

på den lngre turen idag var vi ute på ett ställe där mna kan hoppa lite!! hon älskar att hoppa, så då kom det för nån minut fram en glimt... men jaa livet suger är ungefär såsom hon ser ut!!
kan oxå säga att det har varit nästan storm ute i två dagar med, hon avskyr näär det blåser...
oså bli rhon som en liten haj när köttbullarna kommer fram, alltså fram med de matte o fort ska det gå!!

jäkla skrälle.... kan de itne bara låta bli att oroas!!??!

Lazy Lady, hur länge har din gått utan att bajsa?! och du försökte bara håll igång lite?! det e ju så svrt när hon inte vill va med alls... inne ligger hon mest. fast det gör hon ofta annars med, det är ju ute de aktiveras mest!
 
Sv: Tik som inte bajsat sen igår morse...

Hon gick ca 1,5 dygn och blängde och släpade benen efter sej på promenaderna. Men efter lite dummykastning kom hon igång! Dummysar e så roliga att hon inte kunde låta bli att bli glad:D och med lyckan kom bajshögen:p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 253
Senast: regina11
·
L
Övr. Hund Jag har en 8årig hanhund (okastrerad) som jag haft i 4år, dock känt honom sedan valpstadiet, han har alltid varit ranglåg och tuktad av...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: Lill Malin
·
P
Hästvård Skulle vilja höra era erfarenheter o åsikter om erlichia (som jag tycker är väldigt luddigt....) Min häst var nämligen hängig o...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: weeh_
·
Övr. Hund Sköter nu en goldentik på 3år. Hade henne samma tid förra året då ägarna åkte bort. Nu verkar ju denna vovve drabbas av en onaturlig...
Svar
8
· Visningar
4 009
Senast: snurran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp