Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nar jag ar ute med mina i husbussen (rottis tik och malle) och rottisen loper delar jag av husbussen med en grind sa de inte kommer at varandra. Da husbussen ju kors langre strackor nar vi ar ute finns dar ocksa burar och under natten stangs dorren till burarna. Jag bogserar ocksa en bil bakom husbussen och nar jag ar ute under dagtid kommer alltid atminstone en av hundarna med mig, oftast bada.
Mallen kan oppna sin bur i "bussen", under natten skulle jag hora det sa da ar jag inte orolig, men jag litar inte en secund pa dem om jag inte har dem under uppsikt och nagra rottis/malle valpar ska vi INTE ha.
Tillägg, jag delade alltså av så att de hade ett utrymme mellan varandra. De fick inte stå och nosa på varandra och frestas, utan den ena var i köket och den andra i sovrummet, med en L-formad håll emellan, så dom såg inte ens varandra..Jag bor iofs större och har stora hundar. Skaffade hane efter tiken och en fördel är att han lärt sig att det inte är någon idé att intressera sig för löptikar.. Jag delade av mellan dom med kompostgaller, och det har varit väldigt lugnt..
Om du har möjlighet att dela av hemmet på något sätt under höglöp är det en fördel, då slipper du ha tummen i ögat på dom hela tiden.
Är det någon särskild anledning till att du väljer att skaffa en tik? Framtida avelsplaner? Jag bor i och för sig inte trångt, men har två hanar (okastrerade) samt fyra tikar (en är kastrerad). Vid höglöp så är det stängda dörrar som gäller.
Nu har jag ju tur att bo lite större än så, så det finns gott om utrymme att separera hemmaboende hanen från tikarna inomhus när någon av dem löper och jag har dessutom möjlighet att skilja hundarna åt ute i hundgårdarna dagtid också, men om jag bodde väldigt smått, så skulle jag lämna bort hanen vid löp.
Man kan ju stänga en dörr emellan också?Jag skulle aldrig orka med löptik och hane ihop i en sådan liten lägenhet och risken för ”olyckor” känns för stor.
Man kan ju stänga en dörr emellan också?