hannahkarlsson
Trådstartare
Mitt 7 månader gamla hingstföl har redan olater. Varje gång jag går in till honom i hagen börjar han tigga, nafsas, drar i kläderna, bits, buffas och krafsar i marken och vevar med frambenen. Det jag har lärt mej med åren, är att med föl som gör så, så ska man bara ignorera dom, vända dom ryggen och gå. Han följer då efter och fortsätter. Häromdagen höll vi på så i 2 timmar innan han till sist förstod att jag inte tänkte ge honom nåt.
Tilläggas ska att han är väldigt dominant med dom andra fölen, det är han som bestämmer. Han är också den största, runt 145 i manken redan och kraftig! Vill inte ha en 160cm stor kraftig dominant häst som inte respekterar en och tigger och bits.
Har ni några förslag på vad man kan göra för att bli av med dom här fasonerna?
Har haft honom i en knapp vecka, och han hade reda de här olaterna när han kom till mej, har inte gett honom nått godis ännu..
Tilläggas ska att han är väldigt dominant med dom andra fölen, det är han som bestämmer. Han är också den största, runt 145 i manken redan och kraftig! Vill inte ha en 160cm stor kraftig dominant häst som inte respekterar en och tigger och bits.
Har ni några förslag på vad man kan göra för att bli av med dom här fasonerna?
Har haft honom i en knapp vecka, och han hade reda de här olaterna när han kom till mej, har inte gett honom nått godis ännu..