Tidtagning

settis

Trådstartare
Var med kompisen idag när hon tränade sin häst på banan. Hade fått dagen till ära att klocka henne. Sagt och gjort, tog tiden på henne, glömde av att kolla mellantiden efter ett varv men ivarje fall så tiden totalt på 2140meter blev 3minuter och 21 sekunder. Nu är då frågan, hur räknar man ut tiden? Alltså för att kvala in för montén ska man ju klara 1,25, hur räknar man ut vad hästen sprang för tempo? ska man dela tiden på 2?

Förmodar att det är super enkelt och att det är en dum fråga men jag skulle gärna vilja ha en lätt förklaring på hur man räknar.

Sv: Tidtagning

Var med kompisen idag när hon tränade sin häst på banan. Hade fått dagen till ära att klocka henne. Sagt och gjort, tog tiden på henne, glömde av att kolla mellantiden efter ett varv men ivarje fall så tiden totalt på 2140meter blev 3minuter och 21 sekunder. Nu är då frågan, hur räknar man ut tiden? Alltså för att kvala in för montén ska man ju klara 1,25, hur räknar man ut vad hästen sprang för tempo? ska man dela tiden på 2?

Förmodar att det är super enkelt och att det är en dum fråga men jag skulle gärna vilja ha en lätt förklaring på hur man räknar.

Ta tiden i sekunder, dela med sträckan och sedan multiplicera med 1000,
då det används kilometertid inom travet i Europa.

201 sekunder / 2140 meter X 1000= 93,9 sekunder.
Det ger alltså en kilometertid på 1.33.9.

Sv: Tidtagning

Ja du de där är inte lätt. Jag lärde mig, kunde de i ca 5 minuter o glömde bort de igen. Tar väl upp frågan här igen om nårra år om ja har en liten hästapolle då :-)

Liknande trådar

Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: jari
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka