tidtagning?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Gizzi
  • Startdatum Startdatum
G

Gizzi

Hej!

Jag har inte fullt koll på det dära med tidtagningen när man kör intervaller vill någon berätta hur man räknar ut allt och hur man ska göra med det hela?:confused:

Sv: tidtagning?

Om man kör 500 meter och det står 45 sekunder på tidtagaruret så ska man ta 45 gånger 2 = 90 sekunder = 1 minut, 30 sekunder. Kilometertiden blir då 1.30. :)

Hoppas det hjälpte lite. :)

Du kan oxå räkna 100 meter.. Kör 100 meter på 9 sek och du hamnar på 1,30 i kilometertid.
100 m gånger 10 är 1000 m..
9 sekunder gånger 10 är 90..dvs 1 minut och 30 sek (60 + 30=90)

8,5 sekunder på 100 meter är 1,25 i km-tid.
8 sek på 100 meter är 1,20 i km-tid.
7,5 sek på 100 meter är 1,15 i km-tid....etc etc..

10 sek på 100 meter är 1,40 i km-tid.
:bump:

När ska man börja klocka? När hästens huvud är förbi stolpen och stoppa när bakdelen går förbi eller? :o

tidtagning i lopp startas när hästens bringa "nuddar" startlinjen och stoppas när nosen når mållinjen..

Bara du gör likadant så spelar det inte så stor roll. Är det halvmörkt och dålig sikt brukar jag ta efter när JAG passerar start- eller mål-märket. Annars när hästens framdel passerar.
Jag är inte tillräckligt skicklig för att ta EXAKT lika varje gång men ungefär och en tiondel hit eller dit brukar inte spela nån roll när det gäller om man inte kör väldigt korta intervaller.

Hej!

Jag har inte fullt koll på det dära med tidtagningen när man kör intervaller vill någon berätta hur man räknar ut allt och hur man ska göra med det hela?:confused:

TravTider2.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Unafraid
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka