Tidtagarur i debutant?

A

Anna_89

hej! behövs det tidtagarur när man debuterar fälttävlan? är det några speciella tider som man måste ha koll på?

Sv: Tidtagarur i debutant?

det finns ju en optimaltid även i debutant, men personligen så tycker jag att i början går man ut och rider en säker runda i ett tempo som känns bra för både häst och ryttare, ingen klocka som stressar!

Själv red jag 3 st debutant förra året, placerad i 2 av dem, alla utan klocka.

Så mitt råd är att strunta i klockan så länge debutant ( och även lätt) klarar man sig bra utan den :)

ia_ skrev:
det finns ju en optimaltid även i debutant, men personligen så tycker jag att i början går man ut och rider en säker runda i ett tempo som känns bra för både häst och ryttare, ingen klocka som stressar!

Själv red jag 3 st debutant förra året, placerad i 2 av dem, alla utan klocka.

Så mitt råd är att strunta i klockan så länge debutant ( och även lätt) klarar man sig bra utan den :)

okej tack! då skippar jag klockan... :)

ja de tycker ja du ska göra!

i början behöver man inte den pressen åxå, det är nog me å tänka på iaf...

å de e ju bra å lära sej å ha lite känsla för hur fort de ska gå utan hjälp av klocka!

/"Agda" som dock behöver sin klocka för å inte rida för fort :o

tant agda skrev:
ja de tycker ja du ska göra!

i början behöver man inte den pressen åxå, det är nog me å tänka på iaf...

å de e ju bra å lära sej å ha lite känsla för hur fort de ska gå utan hjälp av klocka!

/"Agda" som dock behöver sin klocka för å inte rida för fort :o

hehe aa. skulle du rida i mantorp imorron?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Roheryn
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Milosari
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka