Tidshjälp inför debuten

Sv: Tidshjälp inför debuten

Får hoppas att hon gillar guldprickiga pållar då. Cinna är knallgul, nästan gulare än vanligt på de foton jag sett.

Cinna idag:
bild013_1177072281.jpg

bild017_1177072338.jpg

Cinna i slutet av mars:
p3270122_1175008343.jpg

GUD vilken söt ponny, haha! hon kommer iallafall dra till sig blickarna med sig färg. äääh, det är ju inte så många hästar som gillar dressyren, inte "min" corona iallafall, men så länge jag kunde få henne någorlunda fokuserad på mig och dressyrbanan och inte ALLt ANNAT, så fick vi helt ok straff. dom är inte så himla hårda, det ska dom iallafall inte vara på så pass låg nivå - därför gillar jag carina kind! där kan alla ryttare som inte ridit helt åt helve** gå med protokollet och tänka "det var ju inte så farligt, kanske vi tillochmed vill göra det igen!" det är inte så kul att bli sågad vid knäna när det inte rör sig om nationell dressyr! (sorry om jag börjar prata om nått helt annat nu!)

Cinna är charmig men det här med dressyrtävlande gillar hon inte. Träning går mycket bättre ;) Får hoppas att hon gillar det mer när hon inser att man sen får hoppa hinder på bana och i terrängen efter dressyren :D
När Cinna går in för det har hon utstrålning så hon lär väl stråla av glädje i terrängen iaf :)
Cinna är välkänd hemmavid, både pga färgen och hennes thing att ha tröja på huvudet vid lastning. Dessutom har hon tävlat i Sörmland, Östergötland och Örebro de senaste 7-8 åren. Med lite uppehåll för föl och sådär men ändå.
Det är en bestämd liten dam, som du kanske ser på bild nr 2 där Kelly jagas bort. Cinna bestämmer i hagen och är klart minst av stona. Diva och Kelly flyttar sig när Cinna kommer gåendes. Chino bryr hon sig inte om, han är så mesig redan från början ;)

Det ska iaf bli ruskigt spännande nästa helg. Om jag känner Jennifer och Cinna rätt kommer Jennifer vara jättearg på Cinna efter dressyren för att Cinna inte visat sina förhållandevis trevliga gångarter. Efter hoppningen kommer Jennifer muttra att Cinna är en slöfock som inte kan lyfta på tassarna och efter terrängen kommer Jennifer vara antingen arg på sig själv för att de ridit för snabbt eller superglad :bump:

Du har säkert redan förstått detta men jag skriver det ändå:) Starttiderna till dressyren kommer ut så fort dom har gjort igårning dom. Starttid till terrängen kommer ut under dagen.
MVH Carro - en kinda ryttare:)

Nu har ryttarmeddelande och startlistor kommit upp till nästa helgs tävlingar i Kinda.
Jag är ju hoppmänniska och skulle vilja veta hur jag ska beräkna tidsåtgången :)
Dressyren ska börja vid 8. Ska man räkna på 6 min per ekipage eller går fälttävlansdressyren snabbare än vanlig dressyr? Programmen är ju visserligen kortare men ändå :)
Jennifer har startnr 32, Stephanie har startnr 37.

Terrängen börjar 14.30 så när kan man räkna med att Jennifer och Stephanie startar? Det är samma startnr där antar jag.

Till dressyren brukar det stå en tid du ska rida på, då behöver du inte räkna ;)

. det är tur att man inte rider fälltävlan. verkar farligt!

GUD vilken söt ponny, haha! hon kommer iallafall dra till sig blickarna med sig färg. äääh, det är ju inte så många hästar som gillar dressyren, inte "min" corona iallafall, men så länge jag kunde få henne någorlunda fokuserad på mig och dressyrbanan och inte ALLt ANNAT, så fick vi helt ok straff. dom är inte så himla hårda, det ska dom iallafall inte vara på så pass låg nivå - därför gillar jag carina kind! där kan alla ryttare som inte ridit helt åt helve** gå med protokollet och tänka "det var ju inte så farligt, kanske vi tillochmed vill göra det igen!" det är inte så kul att bli sågad vid knäna när det inte rör sig om nationell dressyr! (sorry om jag börjar prata om nått helt annat nu!)

Är det Carina Kind som dömer?
Hon är en av de snällaste människor jag träffat. ;) Red för henne förra året och jobbade lite hos henne. Kan tänka mig att hon är en ganska snäll och bra domare också.

Liknande trådar

Fälttävlan Då var det dags att starta en liten startfälttävlan i helgen och jag börjar redan bli lite smånervös. Har säkert 1000 frågor egentligen...
2
Svar
21
· Visningar
3 174
Senast: Habina
·
Fälttävlan Jag är ruskigt nervös, det kan jag villigt erkänna. Titti-Bianca (C) rider dressyr 9.54, Jennifer-Cinna (D) 11.24 och Stephanie-Jazz (D)...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Emma_lillan
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 313
Senast: Maltise
·
Fälttävlan hejsan! lovade nån med en derssyrhäst här inne att jag skulle raportera från min debut i fältävlan. elle min debut gjorde jag för flera...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka