Tiden för hur länge man kan ändra sitt inlägg

Då vissa tyckt att 5 minuter är lite kort har jag nu ändrat detta till 10 minuter. Detta gäller alltså hur länge man har möjlighet att ändra i ett redan postat inlägg.

Tanken med denna möjlighet är att om man gjort några stavfel eller språkliga grodor så ska man ha möjlighet att rätta till dem. Tanken är inte att man skall kunna skriva om sitt inlägg så att det är annorlunda än det var från början och då eventuellt kunna "förstöra" en hel diskussion.
Förhoppningsvis är 10 minuter en lämplig kompromiss för detta.

Annars finns det ju något som heter förhandsgranska, använder inte folk det?
Mycket möjligt, jag brukar främst försöka hålla koll nog medan jag skriver, då jag i princip uteslutande använder surfplatta och den kan få för sig att ändra vissa saker lite hur som helst...

Jag använder främst ändra vid såna tillfällen när jag direkt efter postningen kommer på något mer jag ville ha med i inlägget, eller inser att något stycke kanske var onödigt eller liknande. Och då är det skönt med något mer än fem minuter, så hinner man tänka till och kontrollera så det blir rätt i det man lägger till. Skulle det bara handla om stavfel borde det ju inte krävas mer än fem minuter, men det gör det sällan för mig som sagt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 319
Senast: Bluefish
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 574
Senast: Magiana
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 654
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama