Tid mellan avmaskningar?

psychogrrl

Trådstartare
Min ena katt har rätt mycket mask. Avmaskade honom + den lille med Drontal nu för två veckor sedan. När ska man avmaska igen för att få bort maskarna som växt till sig efter att förra kuren inte tog de stadierna de var i då?

Alltså, vilka stadier av spolmask tar Drontal?
De stadier som det inte tar, hur lång tid tar det för dom att växa till sig till stadier avmaskningen tar?

Sv: Tid mellan avmaskningar?

jag vet inte riktigt hur drontal fungerar ,em jag avmaskar med axilur och då är det en tablett varje dag i 3 dagar sen vänta i 2 veckor och samma sak igen..

fungerar utämärkt p mina katter..

lycka till!
/ A

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25