Tid att vända beteende??

lisajohan

Trådstartare
Hejsan.
Har en ny inköpt ponny (första:p) som har lite taskigt uppförande. Dvs bufflig ska ut ur boxen fort,lite bitig och försöker att allmänt skrämmas i bland.
Han= -93 val fd ridskole ponny som lyckats skrämma en del barn :(

Hur lång tid brukar/kan det ta att få min lilla ponny att ändra sig. Alla i stallet är konsekventa och bestämda emot honom för det ligger ju i allas intressen att han uppför sig.

tack på förhand
 
Sv: Tid att vända beteende??

Kan ta allt från 5 min till aldrig...

Om personerna som hanterar ponnyn är konsektvent och jobbar på så kommer beteendet att förbättras. Alla hästar kan ändras med korrekt ledarskapsträning och lagom stimulans.

Jag har sett endel hästar som kommer direkt från ridskolan, i många fall kan dom bli som förbytta väldigt snabbt när dom hamnar i en lugnare miljö med människor dom törs lita på och som inte accepterar buffligheten.

Respekt är nyckelordet. NH träning och en fast/ödmjuk hand i den dagliga skötseln.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 791
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 473
Senast: annan1
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 528
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp