Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Får säga tredelat än så länge, det jag ridit mest på hittills, men skaffat ett rakt som jag ska prova lite längre fram nu när jag satt igång mina pållar.....
Alltid båda! Jätteviktigt! Beroende på hur ljuset faller så syns det ena först, och ländtäcket är såklart större och syns bra. Framifrån syns ju bara benen, så det går inte att välja bort varken det ena eller det andra.
Permanentbädd eller mocka ur varje dag (vad nu en sån bädd kallas?).?
Beror på hur stallet är. Där jag står nu har vi kallstall, för att bevara värmen bättre ("isolering" när hästen ligger ned, för att vara tydligare) så har vi valt att ha permanentbädd. Iof har vi alltid hästarna ute när väderleken tillåter. Alltså står de bara på box när det är som kallast eller när det spöregnar, i det närmaste.
Gillar även att mocka ur helt om permanentbädd inte är nödvänding, känns fräschare och jag känner mig "klar mockad".
Att rida dyr kurs för en bra instruktör ett par gånger om året eller rida varannan vecka för en mycket kunnig person som tar "en billigare peng"?
Om jag gillar den billigare hemmatränaren så föredrar jag det. Men jag gillar att testa nya saker och få nya synvinklar och tips så jag planerar att göra både och. Träna regelbundet hemma för en eller två tränare och när jag har möjlighet åka iväg på kurser.
Rida fler gånger i par på kurs eller rida färre gånger själv?
Rider gärna i par, fast det beror lite på hur duktig instruktören är på att hålla reda på, och ge två elever uppmärksamhet samtidigt, den som jag oftast rider kurs för är mycket duktig på det!
Vilket är att föredra lera eller is....(pest eller kolera liksom)?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.