This or that 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: This or that 3

Använder inte heller skydd, men skulle ändå säga lindor vid dressyr och benskydd vid hoppning.

Hoppa i dressyrsadel eller rida dressyr i hoppsadel?

Ja, tycker det är bra, även fast jag själv inte använder det.

Ramla av på dressyr- eller hopptävling?:p

I Svansen och där hästarna lätt får skav tycker jag det är okej.

Syntet eller naturborstar?

Jag springer mest runt i mina ridstövlar i stallet som är utan men om jag mockar drar jag på mig gummistövlarna som har stålhätta. Det händer inte så ofta så jag har nog mest utan.

Samma fråga

Maxkingen: Ramlar du hellre av på dressyrtävling?:o Intressant!:D

När jag är i stallet där jag jobbar tar jag automatiskt mina skor med stålhätta, men hemma i stallet har jag inga med stålhätta. Så det är nog 50/50.

Leder du alla hingstar med kedja?

absolut inte, de hingstar jag lett har dock varit under 3 år och super snälla, men generaliserar inte att alla hingstar ska ha kedja, lika lite som att gamla ston aldrig behöver(de är oftast värre än hingstarna :p),

samma

har bara lett två olika hingstar och jag har inte lett dom med kedja någon gång så får säga nej
ha en häst med spatt eller fång?

(tupp)spatt, känner 2 hästar med det som går 150 hoppning och mår super trots de är 16 +:D

sammma

Fång tror jag, har aldrig varit med om att min häst fått något utav det * peppar peppar *. Men jag tar fång! :)

Hoppsadel vs. Dressyrsadel?

dressyrsadel eftersom jag rider dressyr :) men jag tycker dock att hoppsadlar är snyggare ;)
en lat men extremt snäll eller en het häst som är agressiv?

Aggressivitet uppskattar jag inte alls, medan lathet går att träna/motivera bort i många fall. Så jag säger lat men snäll ;)

Rida ut (i blandad terräng/miljö) i bladsadel (t.ex. western eller Hector) eller dressyrsadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar