Thermo master superfit rain...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ruscha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 876
R

Ruscha

... ifrån hööks. Är det någon som har det täcket eller vet något om det?
Är det bra eller dåligt?
Varför jag skulle vilja köpa det är faör täcket ser kort ut och annars blir täcken gärna klänningar på min häst... Men jag vill ju gärna att det ska hålla regntätt också!
Tack på förhand :)

Sv: Thermo master superfit rain...

mkt ohållbart och sitter urdåligt, är vad jag sett o hört. dock inte haft ett eget.

Mitt håller hästen torr även i de mest ihållande skurarna, men passformen är inte så värst bra. Bogvecken sitter för långt bak och det veckar sig konstigt över ryggen :(

en treårs hingst i stallet hade ett sånt i vintras (fast vintermodellen) Höll tätt även vid blötsnö och tålde tuffa tag! Han och hagkompisen slaktade en del täcken men detta höll.

Jag hade ett sånt på min förra häst och min nuvarande har fått ett likadant. Håller tätt i alla väder (har hittills aldrig varit blött igenom), relativt slitstarkt och har bra passform iallafall på mina hästar (kallblod med bred hals, låg manke och kraftigt bogparti). Jag är nöjd.

jag köpte ett sånt, men det passade inte min häst (köpte för liten storlek) så jag sålde det igen. Det jag reagerade mest negativt på var bogvecken som det va nåt stretchigt glansigt tyg insytt i. Det tog ju bort viss effekt av vecket! Har även hört att fodret (ej fleece utan nåt annat) inte är så bra då alla hår fastnar i det direkt och inte går att få bort.
Tyckte det verkade rätt ok även om jag sett täcken som verkat vara i bättre kvalite/utförande för samma pris. Har kallblod som kräver ett täcke med rejäl halsöppning och hade jag köpte ett täcke i storleken större än den jag tog så hade det säkert funkat.

Hade ett till min arab. Men den höll bara en säsong :crazy:. Annars var jag rätt nöjd med täcket. Låg bra på henne men hon fick lite bogskav av det. Har samma fast vintertäcket oxå. Har det på mitt kallblod. Ligger bra på henne oxå men hon får oxå lite bogskav. Dock har det bättre hållbarhet.

Oj så olika man tycker, jag tycker det är jättebra och de elastiska bogvecken tycker jag är kanon. Tätt håller det....... :bump:

har haft ett själv och en stallkamrat hede två till sina hästar. De håll tort, men sög åt sig vattnet... tog lång tid för dem att torka... dålig passform och alla tr täcken gick sönder på något sätt... dock kasserade vi dem och köpte riktiga BRA täcken istället...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 319
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka