The Sims 2, vilka skivor behöver man?

P

Pamela

Jag har glömt min The Sims 2-skiva hemma (är borta och jobbar hela sommaren). Men jag är såå sugen på att spela!

Behöver man skivan till originalspelet om man köper ett expansionsspel, eller stoppar man i expansionspaketsCDn när man spelar?
Behövs originalspelsskivan när man installerar ett expansionspaket?

Tänkte lösa problemet genom att köpa Arbetsliv eller Djurliv.. Om det funkar!
 
Sv: The Sims 2, vilka skivor behöver man?

Jag vet inte hur det är just med Sims 2, men om du har spelet installerat brukar det räcka med att man installerar expansionen och sedan använder expansionsskivan när du ska spela.
 
Sv: The Sims 2, vilka skivor behöver man?

Tack för svaren båda två!
Du har alltså the sims 2, aiquen, och behöver inte originalspelet ens för installationen?
Vad glad jag blir i sådant fall. Började få lite sims 2-abstinens! ;p
 
Sv: The Sims 2, vilka skivor behöver man?

Nu blir jag plötsligt jätteosäker. :o Kanske att man måste ha någon skiva från grundspelet tillgängligt för att kunna installera en expansion, ändå. Det var så himla länge sedan jag installerade Sims nu.

Du kanske kan fråga på thesims.se istället för ett säkert svar? Och jag ber om ursäkt om jag sagt fel. :o
 
Sv: The Sims 2, vilka skivor behöver man?

Man behöver ingen skiva från originalspelet för att installera eller köra en expansion.
 
Sv: The Sims 2, vilka skivor behöver man?

Jag har köpt Arbetsliv nu. Hoppas att det funkar. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Sitter och funderar över min situation här hemma. Har 2 hästar, stall på egen gård, jag är ensam som håller på med hästarna. Nu är jag i...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 645
Senast: tara
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 441
Senast: Silver Girl
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 665
IT & mobiler Jag blir galen... Har sedan tidigare The Sims 2 installerat på datorn, fast i Double Deluxe versionen, dvs på samma skiva ligger...
Svar
2
· Visningar
2 536
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp