simpan

Trådstartare
Måste höra mig för bland er galoppisar om någon av er varit i kontakt med min häst The Queen, ffa under tiden hon stod i träning på Täby (hos Malle Smith).
Vill gärna veta allt om hennes bakgrund.
Har hon dragits med några skador?
Några egenheter? From som ett lamm nu så jag har svårt att tänka mig några stora hyss men man vet aldrig.
Någon av er som ridit henne?

Vore kul att veta :bump:

Sv: The Queen

23 st som kollat, men inga svar....

Är det ingen som känner till hästskrället alls? NÅN måste ju ha haft nåt med henne att göra! Tycker det verkar som att alla känner till allt om alla på Täby, hur har min pärla lyckats undkomma?? :confused: :angel:

hihi sant, men de gäller för det mesta om människorna. Trodde jag var säker ute på angarn men icke!
Känner igen namnet, har för mig att hon startat i amatörlöp....:confused:

Det bästa är att ta kontakt med Malle och fråga det du vill veta. Det är inte direkt så att man går runt på stallbacken och talar om vad hästarna i stallet har för skador etc. Malle brukar inte ens tala om för dem som frågar vilken häst hon sitter och rider. Det vi kan veta är det vi har sett i ledvolten eller i löp och där har hon inte gjort något dumt som vi minns. Jag vet precis vilken häst det är men inget mer.

Eftersom jag köpt henne av Malle så har jag givetvis frågat allt sådant- och fått bra svar! Men du vet hur det blir, eftersom hon bara haft henne i träning blir det inte så "personligt".
Ville gärna veta om någon här på forumet har haft med henne att göra och har lite mer att berätta. Malle har sagt att hon inte haft några skador och jag tvivlar inte på att hon talar sanning, litar fullt på det hon sagt och hästen har inga problem idag men tänker att hon kanske har haft nån liten skitskada som hon inte nämnt pga att den inte har betydelse. Inte livsviktigt för mig att veta men kan vara bra att känna till.

I första hand är det mer info om personligheten Queen som jag är ute efter. Vet ju förvisso att hon är supertrevlig här och nu men hade gärna vetat hur hon uppfattades under tiden på Täby.

Vet att det var en stalltjej som red henne rätt mycket innan fösäljningen, kunde vara kul att få kontakt med henne. Kanske hon gärna vill veta vad det blivit av hästen, vad vet jag..

Får passa på att tacka dig, det var du som tipsade mig om denna underbara häst!

Senast ändrad:

Ja, startat har hon gjort, det vet jag. Om det är amatörlöp eller "vanliga löp" har jag dock ingen koll på- vet inte ens skillnaden ;)

Ja, det vet jag :) och där har jag kollat men det säger mig inget iaf för jag vet inget om hur man tyder infon där... Att hon startat vet jag och jag nöjer mig med det. ;)
Det jag är ute efter är mer om någon har några personliga erfarenheter av henne.

Hade ingen aning om att jag hade tipsat men det är kul när det fungerar!

Malle och Hillevi jobbar mer eller mindre helt själva. Tina Långström jobbade där ett tag innan hon gjorde sig illa men de har väldigt sällan några stalltjejer i stallet. Att ha en häst i träning är precis som att ha en egen förutom att man har flera. Man lägger ner sin själ i varje häst och ligger och funderar på nätterna hur man ska lösa problem etc :crazy:

Malle ägde väl The Queen själv.

Nej, det var inte Malle som ägde Queen. Det var ett syndikat med tre ägare, tror inte att Malle ingick.

Att ni lägger ner själ och hjärta i hästarna är det ingen tvekan om :bow: vill inte få det att låta som något annat. Fick inte så "personliga" svar vid köpet bara, så som jag förmodligen hade fått om jag köpt av en privat hästägare som bara har en eller två hästar. Det var mer så jag menade. Fick absolut all nödvändig info så jag vill inte klaga, är mest lite nyfiken på mer detaljer. Därför tänkte jag att nån här kanske hade mer att berätta, verkar ofta som att alla vet allt om alla och även om alla hästar när man läser i vissa trådar. Hoppades att det kanske var så att nån hade ridit Queen och hade lite att berätta :)

Loongwood stables = Malle men säkert med fler delägare. Malle gillar att vara hemlighetsfull och som sagt det är nog ett av de stallarna vi vet minst om ;-)

Jasså, en liten hemlighetsmakare ;-)

Känner att det blivit lite knasigt i denna tråd. Som om jag pekat ut Malle som "tråkig" och opersonlig med sina hästar. Vill påpeka att jag absolut inte tycker något sådant om henne, skulle med glädje köpa häst därifrån igen och känna mig helt trygg med att jag får vad hon uppgett. Vill bara rätta till så att ingen tror att jag tycker att hon "skött sig illa"!

Det var inte Loongwood stables som ägde henne utan nåt som typ Three horse syndicat??? Kommer ej ihåg men har för mig att det var når sånt.

Kollade lite på hästarna hon hari träning och tyckte mig känna igen ägarnamnet The Horseshoe Stable, det ver nog de som ägde henne. Kanske är det genom Börje (tänker på att han säljer skor... långsökt) som Malle ägde en del av Queen??

The horseshoe stable= Börje och Börje är Malles sambo. Så helt fel had jag ändå inte...

Hej! Anledningen till att ingen vet något om din häst är väl att den inte har utmärkt sig på något negativt sätt. Vi inom galoppen känner mest till de hästar som det är problem med. Jag kan tala om att hon var jobbig att rida in. Sen var det en snäll häst som vem som helst kunde rida. Hon var bara inte särskilt snabb. De som ägde henne var Syndikat Dorocell och Börje Wetterling. Madeleine tränade bara hästen. Hoppas detta kan få spekulationerna att klarna. Lycka till med hästen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 549
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka