The Power of vitamin B...!

mackan

Trådstartare
Nej - anser inte att detta hör hemma under foder då det är lite för filosofiskt, så lägger det här istället:)

Har haft lite problem med min pålle då det gäller hans surhet runt borstning och sadling och på och av med täcken. Har alltid varit mest påtagligt i boxen då han dessutom är väldigt försvarande av SIN box (ranghög etc)....

för ett par veckor sedan började jag ge vitamin B på upprepat råd från vänner och bekanta (efter att jag i ärlighetens namn då jag trots allt fått detta rådet ett tag tänkt att typ, ahh, HUR mycket skillnad kan det egentligen göra etc = skeptisk till mirakel resultat.... :D

men somsagt, tog alltså ändå och faktiskt började ge b-vitamin. och OJ.... helt sanslöst, men grabben är som ny.....! Glad och sympatisk i BOXEN, - rent av njuter när man håller på och borstar och pysslar!
Trodde bara inte det var MÖJLIGT- de första dagarna trodde jag det måste vara en tillfällighet, att han var på något extremt sällsynt bra humör eller nåt... men det håller i sig....!

Bara helt otroligt....! så nu har jag jättedåligt samvete att jag inte lyssnat på folk TIDIGARE - han måste ju UPPENBART ha varit SUPER öm i hårremmen osv.... :crazy:

Bara glad att mirakel existerar :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: The Power of vitamin B...!

B-vitamin works wonder!!! :D

Vissa hästar har väldigt mycket hjälp av B-vitamintillskott.
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Ja jag har verkligen lärt mig en läxa.... tyvärr kör man fast lite när man hållt på med hästar så länge på nåt sätt kör man på på det som "funkat" förrut på "aaaaallla andraaa" man haft etc.... men det är ju precis lika viktigt som alltid att fortsätta ta till sig nya insikter och framför allt LYSSNA på tips från folk.. samtidigt är det ju svårt för lyssnar man på ALLT så blir man ju galen och dessutom tömmer man plånboken, vilken ju konstant är skral pga hästandet till att BÖRJA med dessutom :)

men i vitamin B fallet så var det UPPENBART en läxa... och en billig investering för så mycket underverk dessutom. :love:
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Ja, visst är det super! :)
Måste vara något supermagiskt med den där Vitamin B.
Det funkar utmärkt på mitt sto under fällning och pälssättning, annars blir hon en riktig ragata under den tiden.
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Vad roligt att det gjorde sån skillnad på din pålle! Jag ger det till Brisse under pälsfällning och pälssättning men märker faktiskt inte någon större skillnad på han... :D
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Jag har provat B-vitamin på vårat vbl sto, och hon blev helt galen av det.
Hon brunstar vanligtvis ofta, men när vi gav b tillskott så brunstade hon KONSTANT och var hur sur och grinig som helst... visserligen är hon alltid lite knepig och egen, men jag & speciellt "frukost utfodrings/utsläpps" tanten upplevde henne som 7 resor värre med vitaminer i kroppen... :-)
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Mina hästar får B vitamin året om.
(varje dag) (tilägg: under uppstallningstid)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: The Power of vitamin B...!

härligt när man hittar en lösning!
Gav du honom en spruta, eller kör du med fodertillskott?
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Min häst har precis börjat få det nu när hon fäller...det första dagarna av fällningen var hon hemsk...sen började jag ge henne b-vitamin för att hjälpa henne under fällningsperioden och nu är hästen superglad igen!! :bump:
 
Sv: The Power of vitamin B...!

popeye skrev:
härligt när man hittar en lösning!
Gav du honom en spruta, eller kör du med fodertillskott?


Bara som fodertillskott. Ja det är underbart, kan inte komma över att det gjorde sån skillnad.....ser av svaren att det tydligen är blandade resutlat men dock några med samma resultat som jag iallafall :p
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Aha!! Jag har en häst som är likadan som din var. Detta måste jag prova......
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Vad skoj att se att det hjälper. Jag ger också det under fällning och pälssättning. Jag har inte hunnit se om det hjälper på min lilla herre ännu.

På tävlingshästarna förut gav vi det året om.
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Vill bara tillägga att B-vitamin funkar bra på griniga, trötta människor också!
(Jag har provat)
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Har provat på min pålla också.
Men av de två sorterna som jag har provat så fungerar den ena inte alls! Hon blir bara sur och grinig av den, men när jag bytte tillbaka så blev hon genast mycket gladare!
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Evelyn blir också sur vid borstning när hon fäller/sätter päls, med b-vit är hon mkt gladare.
 
Sv: The Power of vitamin B...!

Ja verkligen..... han e fullblod, och de kan ju vara lite extra känsliga dessutom (han är även känslig mot skav i pälsen etc), så det kanske är som en lite extra mirakel kur för honom pga detta... Känner mig dum som inte provade tidigare... det är helt sjukt att se hur glad han är helt plötsligt, och det verkar inte vara ngt övergående heller (väntade en vecka med att skriva detta för att vara säker på att det inte var en tillfällighet :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp