Testet visade negativt ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mykatt

I snart dryga två veckor har jag haft svag mensvärk till och från på dygnet. Det började med att det högg till i nedre delen av magen, sedan fanns värken den där. Efter ca 5 dar fick jag min mens två dagar för tidigt, men blödde endast 1½ dag! Hade kraftig mensvärk första dagen, sedan övergick det till den svaga värken igen. Under dessa dagar så blev även mina bröst något större, bröstvårtorna större och har kommit fram synliga blodådror på ena bröstet.

En vecka efter mensen så har jag fortfarande svag mensvärk, gjorde ett grav.test idag med det visade negativt.

Andra saker som jag kännt av de närmaste två veckorna är att aptiten har minskat, jag känner mig mätt nästan hela tiden och att jag kännt mig lite yr iblad och haft svettningar.

Vad tusan är det för fel?! Är jag gravid ändå? I så fall är jag i 4½:e veckan. Har ni visat negativt trots graviditet?
 
Sv: Testet visade negativt ?

Innan jag fick missfall i 12:e veckan så hade jag gjort 2 negativa grav tester. Jag hade alla symptom: matnojjor, brösten växte och gjorde ont, jag gick upp i vikt, jag hade morgon måillningar etc, men testerna visade likt förbannat att jag inte var gravid.
Var till och med hos läkare som inte heller kunde förklara varför jag mådde som jag gjorde när jag uppenbarligen inte var gravid.

Jag har hört flera andra som varit "låghormonare" där testerna visat negativt eftersom kvinnan inte hade tillräckligt med hormoner för att testet skulle känna efter.
 
Sv: Testet visade negativt ?

Jag har hört flera andra som varit "låghormonare" där testerna visat negativt eftersom kvinnan inte hade tillräckligt med hormoner för att testet skulle känna efter.

Vad konstigt :confused: Vid mitt utomkveds fick jag ta prover på sjukhuset flera veckor efter för att se till att graviditetshormonet gick ner. Det hade varit enklare och billigare med "vanligt" test men de sa att de är så känsliga att det skulle säkert visa att jag fortfarande var gravid i flera månader efter. (Tog inte bort fostret, det hade fäst i en större åder men graviditeten avstannade och hormonet minskade i takt med att fostret tillbakabildades)

TS, ge det någon vecka till och testa igen. Men det brukar inte göra ont att vara gravid, kanske du ska kolla om det är något annat?
 
Sv: Testet visade negativt ?

När jag hade ett sånt där hemmatest stod det på förpackningen att innan sjätte veckan går det inte säkert att utläsa ett korrekt svar- så avvakta ett tag och prova igen!!
Lycka till!
 
Sv: Testet visade negativt ?

Det kan vara för tidigt kanske att testa att visa positivt?

Du kanske inte har fått tillräckligt med "gravidhormoner" ( har helt tappar bort ordet ) för att det ska ge utslag

Ta ett nytt test när du gått över 6.v strecket...
 
Sv: Testet visade negativt ?

Jag har ju absolut inte ont, utan det är mer som ett obehag som känns där i magen... precis som svag mensvärk, nästan som växtvärk!

Avaktar någon vecka till och ser...
 
Sv: Testet visade negativt ?

Den där molande värken hade jag då jag var gravid första gången, och har det även nu då jag väntar vårt andra barn. Har haft det sedan jag gjorde testet, och det gjorde jag två dagar efter att mensen uteblivit. Det känns på samma sätt som dagen innan jag ska få mens, det molar lite.
 
Sv: Testet visade negativt ?

Gravtest som man köper på apoteket kan visa neg. fram tills man är vi v6.
 
Sv: Testet visade negativt ?

testa igen och igen.... för det låter som om du är gravid, en del har låga hormonhalter så det kan ge utslag först senare.... molande värken är ett ganska vanligt tecken på graviditet, jag hade så....
 
Sv: Testet visade negativt ?

Å, jag tror jag blir galen av det här "molandet" och att inte veta! Har beställt ett packe med massor av test nu... :D
 
Sv: Testet visade negativt ?

jag måste ha varit en höghormonare... testade ett par dagar efter utebliven mens
o hade knappt doppat stickan förrän den visade ett jättetydligt positivt tecken!!
Det gick så fort att jag var tvungen att köpa ett till för jag var säker på att jag gjort fel..:rofl:
 
Sv: Testet visade negativt ?

Hur har det gått?
Har du testat nått mer?

Jag testade tre gånger mellan v.5-8 och de två första visade negativt med första barnet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tagit p-piller i ungefär två månader och en gyn sa att jag bara behöver ha mens två ggr per år om jag vill, så jag har inte haft...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: Azalea
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 202
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det...
Svar
9
· Visningar
1 639
Senast: mafias
·
Gravid - 1år Vart är bättre att fråga är på Buke. :) Jag är i vecka 6+5 idag. I måndags började jag få ont i ländryggen. Lite spänt och ömt med...
Svar
14
· Visningar
4 542
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp