Islandshästryttare
Trådstartare
De gånger jag fått tester i samband med sökt jobb så är det i princip alltid personlighetstest och ett logiskt test av typen välj rätt figur baserat på de åtta andra genom att hitta mönster. Det senaste personlighetstestet jag gjorde sa att jag inte var resultatorienterad vilket är tvärtemot hur jag är. Jag skulle också passa bäst att ha enkla repetitiva uppgifter enligt testet. Vilket jag avskyr och jag har ett mycket utmanande och stimulerande jobb med väldigt varierande svårighetsgrad och hög komplexitet i mina arbetsuppgifter. Så personlighetstester ger jag inte mycket för.
Det andra testet är sånt jag alltid varit usel på att hitta mönster i figurer och välja rätt figur baserat på de åtta andra figurerna. Så det får jag aldrig bra resultat på. Har däremot 10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med utmärkta referenser men blev bortvald ur processen på grund av mitt provresultat. Tycker det är märkligt att tester tillmäts så stor betydelse i vissa rekryteringar.
Fler här som fått göra tester i samband med jobbsökande? Vad tycker ni om testerna? Eller någon rekryterare här som använder sådana här tester i anställningsprocesser? Vad säger ni om testerna?
Det andra testet är sånt jag alltid varit usel på att hitta mönster i figurer och välja rätt figur baserat på de åtta andra figurerna. Så det får jag aldrig bra resultat på. Har däremot 10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med utmärkta referenser men blev bortvald ur processen på grund av mitt provresultat. Tycker det är märkligt att tester tillmäts så stor betydelse i vissa rekryteringar.
Fler här som fått göra tester i samband med jobbsökande? Vad tycker ni om testerna? Eller någon rekryterare här som använder sådana här tester i anställningsprocesser? Vad säger ni om testerna?