Mirre

Trådstartare
Jag vill se bilder på era terrarium och reptiler:)
Gärna ödlor men även ormar:)
*vill ha nån gång i livet*

Sv: Terrarium

första rummet som är på 15kvm innehåller 17 burkar men lyckades inte få med allt på bild.

DSC00419.jpg

2 hörn burkar som är ungefär 2kvm botten yta.

DSC00634.jpg

3 burkar med måtten 160cm*70cm*50cm

DSC00635.jpg

3 burkar till med måtten 180cm*70cm*50cm

sen i detta rum finns det 9 terrarium till med måtten 90cm*70cm*50cm

sen till det andra rummet som är på ca 20kvm
DSC01016.jpg

2 burkar med måtten 2440cm*120cm*80cm

sen i detta rum finns det 4 burkar till på 180cm*80cm*80cm

sen byggs det nu för stunden ett 3:e rum som ska bli mindre terrarium som håller måtten 100-120cm långa 70cm djupa 80cm höga. inga bilder för det är inte så mycket gjort ännu.

kapvaran.jpg

min lilla kapvaran (vanaus albigularis)
kan nå längder som 2m men det är inte så vanligt.

DSC01341.jpg

Min vackra Admanteus Crotalus Admanteus)"Östlig diamantskallerorm hona som är inpoterad från USA
detta är den största arten skallerorm , den längsta som de har hittat hade hela 244cm.

DSC01503.jpg

Sen min stora hane av arten Crotalus Admanteus (Östlig diamantskallerorm) äter på bilden en fullvuxet marsvin.

DSC01488.jpg

Crotalus Admanteus (Östlig diamantskallerorm) CA 180cm

DSC01306.jpg

Canebreak rattlesnake (Crotalus Horridus)

ett litet utbud av vad jag har hemma iaf.

Senast ändrad:

Bidrar väl med Ödlis. Dock ingen bra bild på själva terrariet. Fast ska snart bygga nytt, så jag kan komma med bilder på det när det är klart iaf..
odlis_vatten.JPG

000_0959.JPG

Han har växt en hel del sen bilderna togs, har inga fler uppladdade på nätet just nu bara..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Sel
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka