Terrarier är roliga...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare bengibollen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 974
B

bengibollen

Var hemma hos en kompis ikväll och kollade på film. Tog med mig Hoshi för att hon skulle få komma ut lite och för att det är allmänt uppskattat. Där vi sitter som bäst och tittar på filmen så hör jag lite krafsande ljud från andra rummet. Jag inser genast att det är något bus på gång. Men jag trodde inte riktigt att jag skulle få se det jag såg när jag kom in i rummet.

Kattrackarn sitter inne i kompisens terrarium och rotar efter den lilla geckoödlan som bor där. Inget allvarligt hade som väl var inte hänt. Ödlan var väl lite irriterad av att bli petad på, men den förstod nog inte exakt vad som petade. Hoshi är inte heller den som tar allt i sin mun sådär utan vidare det ska nosas på, puttas på, nosas igen osv även om det handlar om riktigt god mat.

Nåja. Kompisen lade på ett lock på terrariet och tyckte att nu är det säkert och katten kunde släppas ut igen. Visst, jag släppte katten och vi återgick till filmen. Men bara en liten stund senare fick jag återigen spetsa mina redan vaksamma öron då ett nytt oroväckande krafsande ljud hördes. Jag gick ut för att se vad det nu var för bus på gång.

Tror ni inte att kattfan sitter i terrariet IGEN. Hon hade lyckats putta bort locket såpass att hon kunde slinka in och där satt hon och lekte med den stackars ödlan. Den här gången fick jag ta mer drastiska åtgärder. Jag gick till min nya lägenhet som ligger i samma trapphus som kompisens och kastade in henne där. Jag har inte hunnit flytta in där, så där fick Hoshi sitta i en helt tom (bokstavligt talat) lägenhet och skämmas medans vi såg klart på filmen. Jag tror inte att hon är välkommen tillbaka...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Terrarier är roliga...

Terrarier liksom akvarier är kattTV och sådana ska lekas med ;)

Fråga mig, jag vet :angel:

Jag är ju begåvad med 4 katter och ett, ur kattsynpunkt mycket intressant, akvarium. Jag tror faktiskt att min store vite lyckades skrämma ihjäl en av firrarna utifrån. Jag har kattsäkert lock, så de "dänger" firrarna genom glaset.

Jag tror visst Hoshi är välkommen tillbaks, ni får väl fixa så att terrariet blir kattsäkrat :idea:

Hur går det med omreggning och utställning? Jag ska till Trollhättan andra söndagen i juni, och tar gärna med er. Skulle ge mycket för en utställningskatt med Hoshis temperament, med mina är det ju alltid en pärs för nerverna om katten ska acceptera alla otäcka katter omkring.

Hehe. Du har ju inte träffat henne än :-)
Men det går att ordna såklart. Lite klurigt just nu bara, för jag ska precis flytta. Det är rätt rörigt med flyttkartonger och grejer alltså. Men när jag är inflyttad kan jag säkert trolla fram lite kladdka och te eller nåt, så är ni allahopa här välkomna att hälsa på oss. (Nu hoppas jag att det inte blir världens tjurrusning hit utan antar att det först och främst lockar de några Göteborgarna som frekventerar just kattforumet...men jag får väl stå för vad jag säger gissar jag ;-)

Förresten har jag inte kommit så långt med reggandet. Har varit fullt med annat som snurrat runt i min skalle på sistone. Se ovan bland annat.

aaah kladdkaka och the lät smarrigt! Får väl övertala pojkvännen att ha något liknande här när våran nya lille kisse kommer! *längtar*

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 776
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 988
Senast: cili
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 159
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 303
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025