terrängutrustning

Sv: terrängutrustning

Rågummiboots finns numera i svart :D Inhandlade två par på scandinavium.

Allmänt:
Mina NEW skydd är 6 år gamla och har använts FLITIGT. Haft dom till vardags dom senaste åren när jag inte tävlat och först nu börjar dom frasa sig lite nere i kanterna. Så i mitt fall har dom varit värda varenda krona :) Verkar som det skiljer sig mkt i kvalitén.

knapp
jag har också travar-gummiboots. Fungerar utmärkt och de sitter där de ska.
Använder NEW fram och Hööks bak. Bägge m skena. Tyckte inte NEWs bakskydd satt bra och hästen gillade dem inte. Höök-skydden torkar inte lika fort som NEW men det kan jag leva med. De sitter OK och hästen har inget emot dem.

Hehe, gott at dom kommit i flera färger :p Men nu har mina varit med så länge, så dom får följa vidare, e så fula att dom nästan e lite coola.. Som tur e har jag fux, så färgen matchar hästen iaf..:)

Kör med NEW runt hela annars, varit väldigt nöyd med mina, flitigt använt över endel år, lika hela än, sitter bra på min häst, länga kardborrband bara, men tapar runt oavsett så märker inte mycket av det ;)

Tänk bara på att vissa terrängskydd ( ex hööks ) blir tunga i vatten så att hästen kan få jobbigare att galoppera. Fick tips från en fälttävlansryttare (vuxen) som tävlat höga klasser. Så ni vet! Men de är ganska smarta.

Back on Track har kommit ut med ett par. Har testat dem och de är inte ens blöta inuti efter ett terrängpass med vatten! De rekommenderar jag.

Frambenskydd har jag eskadrons cross country som ett test det också, funkar ganska bra.
Hade beställt ett par pro equine (får allt billigare eftersom jag känner en som driver butik) men de var väääldigt sega att skicka! det var mer en månad sen jag beställde men ändå har jag inte fått dem. Ska nog avbeställa dem...

Mitt inlägg tidigare "gör jag om" med vilken utrustning jag har. Benskydd har jag ju skrivit ovanför, boots bara ett par vanliga.

Jag har racesafe väst, lamicellhjälm med överdrag i terrängen. I dressyr/hoppning = jw hjälm. Under västen har jag en långärmad tröja. Stövlar har jag jacson. Jag använder ingen örönhuva till hästen men har förbygel elr brösta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Fjärthästen börjar gå bättre och bättre, massagen gör helt klart susen. Han ska få en återbehandling i december då tant Massör kommer...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: cewe
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka