Terrängskydd

Salonikel

Trådstartare
Såg att det kommit nya terrängskydd från H**ks. Någon som testat dom? Bra pris, kanske vore nått för oss som inte rider så mycket ft men ändå vill ha lite mer täckande skydd? Eller vad har ni för andra förslag förutom new skydden?

Sv: Terrängskydd

Jag har köpt dom. Jättenöjd hittills. Smidiga och lätta och täcker där dom ska! Köpte även bootsen! Vi rider inte så mycket fälttävlan så för oss känns dom perfekta!

Jag köpte sådana för ca 1-2 månader sen =D

Bak tkr jag är svårare att spänna då "stropparna" är korta. Fram är mkt lättre.Hästen använder dom ca 3-4 ggr i veckan så de är inte mkt och ändå så gick framskydden sönder för ett par dagar sen =/ Ena stroppen har lossnat lite, fast de kan man bara sy fast igen.

Annars är jag väldigt nöjd med dom. Dom täcker där dom ska.

Vad har ni för storlek på era skydd? Har ett normalt halvblod, så är det "L" som gäller? Tacksam för svar:)

du kan maila försäljaren om mått på skydden. jag fick detta som svar förra veckan:

Det är svårt att få en exakt mätning, men jag tog på de största måtten och
då blev det så här:

Small fram insida: 22,5 cm
Omkrets: 29,5 cm

Small bak insida: 27 cm
Omkrets: 30,5 cm

Medium fram insida: 24 cm
Omkrets: 32,5 cm

Meduim bak insida: 31cm
Omkrets: 32 cm

Jag har två par Hööks terrängskydd och är mycket nöjd med dom! Dom sugar inte mycket vatten, lätt och sitter kvar som ska vara hela tiden.

Jag köpte sådana för ca 1-2 månader sen =D

Bak tkr jag är svårare att spänna då "stropparna" är korta. Fram är mkt lättre.Hästen använder dom ca 3-4 ggr i veckan så de är inte mkt och ändå så gick framskydden sönder för ett par dagar sen =/ Ena stroppen har lossnat lite, fast de kan man bara sy fast igen.

Annars är jag väldigt nöjd med dom. Dom täcker där dom ska.

Varför använder du terrängskydd 3-4 dgr i veckan??

Fast jag kan ju tänka så här att oavsett om man rider någon/några debutant per år så räcker det ju men 1 gång om hästen slår på sig ordentligt så rider man inte alls sen....:crazy:

Så därför förstår jag inte riktigt resonemanget om att köpa billiga skydd för att man "rider så lite terräng".

Men just i detta fallet så verkar ju dessa skydd ganska bra. Har skena som skyddar o verkar hyfsat bra stötdämpande.

Annars kan man köpa jättebillliga lätt begagnade N.E.W skydd från Ebay i England. Har precis köpt bakskydd, knappt använda för under 200....!

Lite knapplån

Jag måste bara fråga angående Professional choice smb elite,är dessa ok terrängskydd trots att de är mjuka och utan skena? För visst är pro equine också mjuka och utan skena?
Kort sagt, behövs skena? Vill ju ha det som skyddar mest!

Jag menade mer att man kanske inte ville köpa skydd för flera tusen om man bara rider någon enstaka terräng. Självklart vill man ju skydda benen, ett par budgetvarianter kan kanske ändå fungera tillfredsställande?

Jag vill gärna köpa new skydd från england, antar att sidan är på engelska, tyvärr är jag usel på det :crazy:

Jag köpte skydden som jag skrev om i första inlägget, ett par bakskydd, har ett par new i fram. Är mycket nöjd hittills!

Jag tycker att de är jättebra.
De sitter stadigt och min något skavkänsliga häst har inte fått något alls.
Dessutom är de hyfsat lätta att rengöra och känns rejäla.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 604
Senast: Mabuse
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka