terrängskydd

G

gealdrigupp

Vet att de finns många sånda här trådar men behöver ändå lite tips!
Har en häst som är Väääldigt klantig i skogen så tänkte köpa ett par terrängskydd för säkerhetens skull! Behöver tips på bra men hyffsat billiga skydd då dem endast ska användas vid uteritter och enstaka hopp i skogen:angel:

Länka gärna bilder/ hemsidor där ni köpt skydden
TAcksam för svar! :)

Sv: terrängskydd

Tyvärr har jag inte själv erfarenhet av några av de billigare skydden. Jag tror att i många fall speglar priset kvaliten... Men om du "bara" ska ha dem vid uteritt så kan du kika på h**ks skydd, de är billiga och flera verkar nöjda med dem!:)

jag har köpt dom från Hööks, har bara testat dom en gång men verkar vara bra, lätta och smidiga. Kan tyvärr inte utvärdera dom ännu, men kostade under 300:- så kanske värt att testa?

Alltså enda skillnaden med terrängskydd är ju skenorna bak på frambenen och fram på bakbenen och det tycker jag inte ska behövas vid vanlig uteritt. Vanliga rejäla skydd ska ju räcka för en klantig häst. Men om du absolut vill ha terrängskydd ändå så lär ju hööks duga alldeles ypperligt. Annars kan jag inte tänka mig att ett bra senskydd fram och bra omslutande strykkappa bak inte skulle funka. :)

Hej
Här har du en jättebra hästshop, den finns i Enköping - men går även att beställa via nätet. De har definitivt de bästa skydden om man är ute efter bra skydd. Skyddar runt om - både bak och framsida av benen - såväl fram som bakben. Även bra boots! /Lycka till med ridningen - laugh:
http://www.therealhorseshop.se/

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 513
Senast: Pyrran
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka