Terrängskydd - ett måste?

Bonita4

Trådstartare
Jag ska på en fälttävlanskurs i 5 dagar med ponnyn, och nu undrar jag om jag måste ha terrängskydd eller om det räcker med senskydd?

Sv: Terrängskydd - ett måste?

jag tycker det känns bättre att ha terrängskydd när jag tränar/tävlar även om vi ligger på rätt låg nivå. Finns ett par helt ok skydd på Hööks om du känner att du vill ha det!

Jag tränar iaf med bara senskydd, utan boots. Tycker att det känns onödigt med boots om hästen är säker på foten, och senskydden räcker gott till den nivån vi tränar på!

//C:)

Boots fram är ju bra, för även om hästen är säker på foten kan den ju trampa sig fram om du galopperar fort... Men det kanske är onödigt att köpa ett par nya bara för fyra dagar,då räcker det nog bra med bara senskydd.

tänkte höra lite med er mer erfarna

är det konstigt att tävla med boots bara i bak?

tänkte höra lite med er mer erfarna

är det konstigt att tävla med boots bara i bak?

Jag tycker inte det är konstigt. Jag rider alltid med boots, utom på dressyrtävlingar. Men så är det för att han slår sönder sig annars=/

Har jag brodd runt om rider jag med boots oavsett häst.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 173
Senast: Ajda
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
380
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka