terrängklädsel

windloop

Trådstartare
Jag är relatvit ny på det här med fälttävlan, startade min första 90 klass för någon månad sen och blev 4 plac (trotts felridning i dressyren:o)
Jag tyckte att det var riktigt kul, fast jag blev helt slut i terrängen. Har nu besämt mig för att satsa på dehär och se hur långt jag och min polle kan gå.

Nu till ämnet, har lite funderingen på vad man som ryttare egenligen ska ha på sig under terrängen, säkerehets grejjerna ocv är självklara men vilken är den bästa hjälmen och västen? har bara hjälmar med mocka/sammet och har hört att de helst ska vara slätt material.

Finns det någon bra fälttävlansshop ni kan tipsa om, elr märken på grejjer.

Sv: terrängklädsel

Jag tycker bäst om Charles Owens terränghjälmar och Racesafeväst. Sen kan man ju ha en "luftväst" över om man vill. Kan vara värt att vänta med det iof. för det ska tydligen ha kommit en kombinerad Racesafe/Point Two Airjacket nu :)

Finns ett par tyska internetshopar bla. som har mycket ft grejer, googla på cross country så borde du hitta! Annars så brukar de kunna beställa hem det mesta i en vanlig ridsportsaffär

Sv: terrängklädsel

Håller med föregående talare, Charles Owen har en prisvärd terränghjälm som är väldigt snygg. Annars kan man ha ett överdrag på sin vanliga hjälm eller en plasthäljm, typ lamicell transformer. De andas bra och har en slät yta. Väst ska man ha! En godkänd lvl3 med CE-märkning och godkänd enligt EN 1315. Då är det bara att ta en som man tycker är bekväm och som man trivs i.

Sen utöver det har man ett par ridbyxor man trivs i, det är inte alla som väljer att ha vita ridbyxor i terrängen eftersom de lätt blir skitiga. Gråa eller svarta är nog vanligare.
Själv är jag lite anti Jockey-dressarna som framför allt ponnyryttare har. Jag tycker det fungerar bra med en långärmad tröja under västen.

Krämer pferdesport i tyskland har ett drägligt terrängutbud, googla på kraemer-pferdesport. Bor man i skåne/halland/södra småland/blekinge är det kanske värt att köra ner till tyskland, de en riktigt stor butik med alla hästgrejer du kan tänka dig.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka