Termoridbyxor i smidigare modell?

F

furuskär

Har ett par termoridbyxor från Hööks. Dom är väldigt tjocka och inte särskilt smidiga (dock varma och sköna att ha i sallet) men jag skulle vilja ha ett par som är liiite smidigare att rida i, dock fortfarande varma och fodrade.
Tips någon?? :idea: :banana:

tyvärr inget tips, men jag måste också säga att förra årets HÖÖKS overall (årest lär ju vara lika bra :D) är helt suverän!!
så varm o gosig att man inte drar sig en minut för att åka till stallet även fast det är tjugi minus :love:
Fast det tog ett tag innan jag fick gå fram till lillkusen, tänk; hans lilla milla hade blivit värsta största tjockaste prassel monstret :eek: :D

Undrar jag med :confused: Den modell jag har nu är jättestor i midjan, med korta ben så man fryser om vristerna.

Equipages är tjocka, men helt ok att röra sig i. Har dragkedja hela vägen på utsidan, och två reflexrevärer. Dessutom helskodda :)

Annars har MH ett par nya mer "ridbyxelika" men dessa har jag inte ens sett i verkligheten.

Eurostar har vinterridbyxor i vanlig ridbyxmodell men betydligt tjockare material.

KINGSTON THERMO RIDBYXOR FRÅN BÖRJES! :love: .. Jag har ett par och ääälskar dom!! Varma och mysiga- toppen o rida i och så är dom ju skodda oxå..+ att de är billiga! :rofl:

Börjes!

*rekommenderar varmt* HAHA där var jag vitsig :rofl:

Lycka till!

:banana: :banana:

Öhöm... Jag köpte byxor från BÖrjes för typ två år sen, och är absolut inte nöjd med dem.

Till att börja med så är de jättebreda i storlekarna, och därmed även mkt klumpiga. Visserligen är de varma (då luften inanför blir varm o värmer), men inte smidiga att ha i stallet.
Sen, efter bara nån månad, upptäckte jag att skoningen gått sönder på dem på insidan av låren - värdelöst var min första tanke. Men, bara att limma lite med textillim, så höll det den säsongen.
Förra säsongen (säsong 2 alltså) så sprack skoningen ännu mer. Och, mitt i den kallaste perioden, gick BÅDA dragkedjorna sönder!!! Man tycker ju att termokläder ska hålla för kalla temperaturer!!!

Jag kommer inte köpa termobyxor från Börjes igen...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: valy
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte