Termometer i bilen

Trissa

Trådstartare
Som jag förstår det så kan man se temperaturen i en app med den här termometern om man har Bluetooth Smart? Någon som har testat? Fungerar det så kan det ju vara värt att skaffa en mobil med Smart-funktionen. Just såhär års tycker jag det är jättesvårt att avgöra hur varmt det blir i bilen när man tar en sväng på ICA, och då blir det ju att man hoppar över det och får köra en extra gång istället.

*länk borttagen av moderator*

Senast ändrad av en moderator:
Åh, så smart!
Jag har en termometer i bilen där mätaren sitter bak vid burarna i skåpet, men jag har displayen framme i hytten (Caddy). Men den där är ju himla klurig för att, som du säger, kunna se tempen i bilen när man inte är på plats :)

Åh, så smart!
Jag har en termometer i bilen där mätaren sitter bak vid burarna i skåpet, men jag har displayen framme i hytten (Caddy). Men den där är ju himla klurig för att, som du säger, kunna se tempen i bilen när man inte är på plats :)
Ja, den enda haken verkar vara att det inte räcker med "vanlig" Bluetooth, man måste ha Smart också. Och det tror jag inte jag har i min mobil.

Fick lite hjärnsläpp där med länken... :o
Nu hittade jag en annan variant, där man sätter i ett kontantkort och så larmar den vid den temp. man ställt in. Det är ju smidigare än att köpa ny mobil! Om man googlar på termometer och sim så får man upp den. ;)

Åh, så smart!
Har du alltså skåpversionen? Hur har du löst ventilation osv?

Har du alltså skåpversionen? Hur har du löst ventilation osv?

Ja, precis.
Jag har tagit bort en plexiruta av två mellan hytten och skåpet (så jag dels hör dem väl och får värme/kyla att cirkulera bättre) och sedan har jag satt i två ventiler i golvet :)

Lånad bild, men jag har tagit bort den högra rutan på min:
large_194068-2016235.jpg

Plexirutan som är kvar ligger inte kloss an mot hytten, utan det är ca 1cm frigång :)

Senast ändrad:
Nu såg jag att Telia har ett erbjudande om wifi i bilen, det öppnar ju upp för helt nya möjligheter! :banana:Till nästa sommar har det säkert sjunkit i pris dessutom, och kommit konkurrenter. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka